Hlavní obsah

Dieselgate: Volkswagen se v Německu dohodl na odškodném, majitelům aut zaplatí 17 miliard

Novinky, bož

Německý automobilový koncern Volkswagen dosáhl dohody s organizacemi na ochranu spotřebitelů, které zastupují 200 tisíc německých majitelů dieselových automobilů. Automobilka těmto lidem zaplatí v úhrnu 620 milionů eur (16,9 miliardy Kč). V pondělí o tom informoval server listu Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Foto: Fabian Bimmer, Reuters

Sídlo Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Článek

Případy dalších 21 tisíc majitelů, kteří se cítí poškozeni emisní aférou Volkswagenu, se mají ještě přezkoumat. VW se odmítl zabývat stížnostmi majitelů vozů, kteří neměli v době pořízení auta bydliště v Německu, napsal Der Spiegel.

Majitelé, kteří se o svůj nárok dosud nepřihlásili, také dostali čas do 30. dubna. Poškození majitelé by měli 5. května postupně obdržet každý od 1350 do 6250 eur (36 800 až 170 400 korun) podle stáří vozu a typu motoru. Na oplátku se v rámci urovnání zavázali, že upustí od veškerých budoucích žalob v této věci.

Původně se o odškodnění v rámci vzorové žaloby přihlásilo 470 tisíc lidí. Toto číslo ale postupně kleslo na současných 200 tisíc vzhledem k tomu, že nakonec budou odškodněni jen ti majitelé, kteří si dieselový automobil pořídili před prvním lednem roku 2016.

VW se v Německu dohodl s majiteli dieselů. Na odškodném vyplatí 21 miliard

Ekonomika

Poté už si podle Volkswagenu kupující museli být vědomi, že automobilka manipulovala emisní testy, dodal Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Emisní aféra Volkswagenu vypukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí.

V Německu obvinili dalších šest manažerů Volkswagenu kvůli dieselgate

Ekonomika

S Američany se Volkswagen na začátku roku 2017 domluvil na urovnání sporu. V rámci dohody automobilka přiznala vinu ohledně porušení některých ustanovení amerického práva a má zaplatit 4,3 miliardy dolarů. [celá zpráva]

Mezitím vyplavaly napovrch podobné problémy i u dalších evropských automobilek, například francouzského Renaultu nebo německého Daimleru. Navíc se objevilo několik kauz, v nichž německé automobilky čelí podezření, že spolu různé problematické kroky koordinovaly.

Související články

Výběr článků

Načítám