Článek
"Není tu žádný důkaz, že by se ceny modelů ze skupiny Volkswagen dostaly pod tlak," uvedla společnost EurotaxGlass.
"Počítáme však s rizikem výraznějšího sestupného trendu v příštích čtyřech týdnech, jakmile více lidí pochopí plný rozsah aféry," dodala. Upozornila rovněž, že k dosavadnímu omezenému dopadu skandálu na ceny přispěla skutečnost, že prodejci namísto zlevňování raději odkládají prodej a doufají, že se skandál přežene.
Průzkum společnosti EurotaxGlass se uskutečnil v období od 17. září do 9. října. Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 miliónů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.