Článek
„Hned první dodávka v květnu byla 25 tisíc kusů, pokračuje to dodnes,“ popsal Právu podnikatel Vladimír Michalčík. Slovo Gitano v názvu je ze španělštiny a odkazuje k romskému původu zakladatele firmy, na nějž je podnikatel hrdý. Daří se i jejich hlavnímu byznysu, tedy výrobě a prodeji luxusních parfémů, ty nyní začal prodávat i německý řetězec parfumerií Douglas.
Obchody jsou ziskové, i když dezinfekce u sousedů nejde prodat dráže než v Česku
Michalčík zaměstnává 60 lidí. Ve firmě pracují i někteří jeho příbuzní, takže se podnik blíží charakteru rodinné firmy.
Vypracoval se sám
„Majitel firmy Gitano je velmi šikovný obchodník a věděl, že v době pandemie je velká poptávka po dezinfekčních prostředcích, které se ve velkém vyrábějí i v českých chemičkách. Dokázal tak využít kontaktů německého zástupce na nákupčí maloobchodních řetězců v Německu a nabídnout jim jeho prostřednictvím dezinfekci na ruce,“ potvrdil Právu ředitel pobočky CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš.
Chudým v karanténě Británie platí, aby ji dodržovali
Zástupce CzechTrade také pomohl prorazit parfémům z Dubí do sítě Douglas.
„Řešíme společně překlady textů, vzhled etiket, certifikace i cenovou politiku tak, aby vše bylo v souladu s německými standardy i očekáváním spotřebitelů v Německu,“ dodal.
Samotnou dezinfekci Gitano objednalo u české firmy, ale kompletaci, lahvičky i víčka dělají sami, měsíčně dodávají za hranice desítky tisíc kusů. Obchody jsou ziskové, i když dezinfekce u sousedů nejde prodat dráže než v Česku.
„Dezinfekce v Německu je naopak o něco levnější než u nás a také kosmetika a potraviny tam jsou levnější a kvalitnější než u nás,“ potvrdil Michalčík zkušenosti i mnoha českých zákazníků, kteří tam jezdí nakupovat.
Nanoroušky i respirátory lze používat opakovaně
Daří se i jeho hlavnímu byznysu s parfémy, ty prodává přes velkoobchod v Německu a také v Maďarsku, v tuzemsku pak přes e-shopy jako Mall.cz. Mají i prodejnu na prestižní Pařížské ulici v Praze. Dnes dělají celkem dvě desítky druhů parfémů.
Michalčík je typickým příkladem tzv. selfmademana, tedy člověka, který se vypracoval sám. „Začínal jsem asi před sedmi lety, dělal jsem distribuci pro jednoho výrobce parfémů z Moravy, ale nebylo to na takové úrovni, jak by se mi líbilo. Tak jsem si řekl, že začnu parfémy vyrábět sám. Začal jsem studovat výrobní procesy, jak se registruje značka, marketing a tak dál a začal jsem si míchat svoje parfémy,“ popsal Právu.
Nové vůně navrhuje a míchá sám, poté co je konzultuje s dalším odborníkem ve firmě. „Udělat novou vůni trvá tak šest až sedm měsíců, než zjistíme, co chceme,“ uzavřel.