Hlavní obsah

Děti chtějí pod stromeček hlavně hračky z televizních reklam

Plastová zvířátka s displejem místo obličejů, mořská panna s blikajícím ocasem, tzv. kobercové hry, ale také tričko se známou hudební skupinou nebo tablet. To vše si přejí děti najít letos pod vánočním stromečkem. Jejich přání však většinou ovlivňují reklamy, které viděly v televizi.

Foto: Profimedia.cz

Dětská vánoční přání ovlivňuje reklama.

Článek

„Zákazníci se často ptají na hračky z televizních reklam. Letos letí třeba hra Tučňáci na ledu,“ řekl Právu Jiří Ondřejíček, majitel tradičního hračkářství v centru Plzně. Společenské hry patří vůbec mezi žádaný artikl.

„Teď je hitem Jožin z bažin, ale dobře se prodává i třeba tradiční Člověče, nezlob se!,“ podotkl Ondřejíček s tím, že tučňáci za 599 korun jsou momentálně vyprodaní. Dobře jde v hračkářství na odbyt i Lego, horší je to s jinou tradiční stavebnicí, s Merkurem. Co se týká plyšáků, zákazníci jsou vybíraví.

„Chtějí třeba plyšového psa, ale ne jen tak nějakého – musí se podobat rase, jakou mají doma,“ doplnil Ondřejíček.

Děti chtějí pod stromeček hlavně hračky z reklam

Podle pardubických obchodníků jsou hitem tzv. kobercové hry. Například na koberci rozložená plastová zahrada s krtinami, kde střídavě krtci blikají červenými nosy a dítě se je snaží zasáhnout palicí. Není to humánní, ale bystří to postřeh.

„Slizovou, hopíkovou, chemickou nebo mýdlovou laboratoř. Výrobnu zmrzliny z plastelíny a především stavebnici Lego. Jakoukoliv. Ale nejlepší je koňský tábor od Lego Friends.“ To si přeje a také napsala v dopise Ježíškovi osmiletá Hanka.

Psaní vhodila do vánoční schránky na náměstí v Bohumíně a očekává, že Ježíšek její přání splní. „Byla jsem hodná,“ odpovídá na otázku mámy, zda si dárky zaslouží.

S přibývajícím věkem dětí nároky stoupají. „V kurzu jsou tablety a chytré mobily. Naopak malé netbooky už moc nefrčí,“ prozradila prodavačka v elektru v centru Ostravy.

Obliba tabletů u mladých roste, předvánoční prodej je toho důkazem. „Hitem letošních Vánoc pro teanagery jsou především tablety, ultrabooky, mobily či hybridní fotoaparáty. Fanoušci her ocení i dlouho očekávanou novinku PlayStation 4. Výjimkou není ani Ústecký kraj, kde zájem o tyto produkty také roste,“ řekl Jiří Čihák, PR manažer společnosti Electro World.

Stanovit priority

Dobrým dárkem pod stromeček se zdá letos být i cokoliv, kde je obrázek Harryho Stylese, Nailla Horana, Zayna Malika a Liama Payneho – neboli britské chlapecké popové skupiny One Direction. „Dcera na nich naprosto ujíždí a nic jiného si nepřeje. Chce tričko, tašku, čepici. Nejlépe všechno,“ usmívají se rodiče 11leté Terezy z Ostravy.

Vybrat si mezi množstvím přání, která děti mají, je důležité, radí psycholog Vít Čelikovský. „Je důležité, aby rodiče stanovili priority. Nejde si přát všechno. Spíš bychom se měli jako dospělí zajímat o to, co se dětem vlastně na dárku líbí. A místo plavací panenky si tak pořídit třeba společnou permanentku do bazénu,“ říká k vánočním nákupům psycholog.

Související témata:

Související články

Vánoce ve znamení herních nadšenců

Stovky tisíc lidí vyrazily v minulém a předminulém týdnu čekat do front před obchody. V zahraničí se totiž začaly prodávat televizní konzole nové generace...

Výběr článků

Načítám