Hlavní obsah

Desítce největších obchodních řetězců vládne stále Makro

Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce podle předběžných výsledků analytické firmy Incoma Research vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun. První místo na loňském žebříčku největších obchodů patřilo stejně jako v roce 2004 velkoobchodnímu řetězci Makro Cash & Carry, jehož tržby byly největší ze všech obchodních řetězců.

Článek

Společnost Makro Cash se ale orientuje na velkoobchod, takže ji nemůžeme plně srovnávat s běžnými maloobchodními řetězci. Na druhé příčce z pohledu tržeb loni poprvé skončila společnost Schwarz ČR, která provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl a na třetím místě skončila největší maloobchodní společnost na trhu Ahold, které patří obchody Hypernova a Albert.

Na dalších pozicích se umístily skupina REWE a společnost Tesco Stores ČR, které letos mimo jiné uvedlo na trh novou linii menších prodejen. Na 6.-7. pozici se se shodnými tržbami dostala společnost Globus ČR a skupina Tengelmann zahrnující diskonty Plus a hobbymarkety OBI. Na dalším místě se umístila skupina Spar ČR. Žebříček uzavírají firmy Carrefour (převzetí jeho prodejen společností Tesco se do výsledků roku 2005 ještě nepromítlo) a Delvita.

Jako nejrychleji rostoucí firmy můžeme označit řetězce Droxi a Rossmann, které otvíraly stále nové prodejny.

Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research ve středu řekl, že zatímco tržby deseti největších obchodních firem loni vzrostly o 5,2 procenta, jejich celkové prodejní plochy se zvětšily o 16 procent. "Z toho je zřejmé, jak výrazně klesá produktivita prodejních ploch. Projevuje se zde jak otevírání prodejen v méně výhodných lokalitách, tak rostoucí konkurence," uvedl Skála.

Anketa

U kterého z těchto největších řetězců nejčastěji nakupujete?
Makro
10,5 %
Kaufland
22,1 %
Lídl
4,1 %
Hypernova
8 %
Albert
5,8 %
Tesco
17,8 %
Carrefour
6,5 %
Globus
13,7 %
Interspar
6,3 %
Delvita
5,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1530 čtenářů.

Výběr článků

Načítám