Článek
Společnost Makro Cash se ale orientuje na velkoobchod, takže ji nemůžeme plně srovnávat s běžnými maloobchodními řetězci. Na druhé příčce z pohledu tržeb loni poprvé skončila společnost Schwarz ČR, která provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl a na třetím místě skončila největší maloobchodní společnost na trhu Ahold, které patří obchody Hypernova a Albert.
Na dalších pozicích se umístily skupina REWE a společnost Tesco Stores ČR, které letos mimo jiné uvedlo na trh novou linii menších prodejen. Na 6.-7. pozici se se shodnými tržbami dostala společnost Globus ČR a skupina Tengelmann zahrnující diskonty Plus a hobbymarkety OBI. Na dalším místě se umístila skupina Spar ČR. Žebříček uzavírají firmy Carrefour (převzetí jeho prodejen společností Tesco se do výsledků roku 2005 ještě nepromítlo) a Delvita.
Jako nejrychleji rostoucí firmy můžeme označit řetězce Droxi a Rossmann, které otvíraly stále nové prodejny.
Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research ve středu řekl, že zatímco tržby deseti největších obchodních firem loni vzrostly o 5,2 procenta, jejich celkové prodejní plochy se zvětšily o 16 procent. "Z toho je zřejmé, jak výrazně klesá produktivita prodejních ploch. Projevuje se zde jak otevírání prodejen v méně výhodných lokalitách, tak rostoucí konkurence," uvedl Skála.