Článek
Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco a na třetí skončila společnost Ahold, která provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert.
Předběžné údaje ve středu zveřejnila analytická firma Incoma Research a časopis Moderní obchod.
Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research uvedl, že dynamika růstu tržeb deseti největších obchodníků se loni zpomalila. Zatímco v roce 2007 jejich tržby meziročně vzrostly o 12 procent, tak loni pouze o osm procent.
Odhad tržeb 10 největších řetězců za rok 2008 (v mld. Kč): | |
---|---|
Kaufland a Lidl (Schwarz) | 54,5 |
Tesco Stores | 47 |
Hypernova a Albert (Ahold) | 44 |
Makro | 39,5 |
Billa a Penny Market (Rewe) | 38,5 |
Globus | 25,4 |
Plus a Obi (Tengelmann) | 22,5 |
Geco Tabak | 17,5 |
Spar | 14 |
Peal | 9,3 |
Zároveň se zpomalil nárůst tržního podílu desítky největších obchodníků. V roce 2007 se jejich podíl v rychloobrátkovém zboží zvýšil o tři procentní body na 62 procent a loni o dva procentní body na 64 procent.
Obchodní řetězce v roce 2008 podle údajů společnosti Incoma Research zrychlily expanzi na českém trhu. Zatímco v roce 2007 se počet supermarketů, hypermarketů a diskontních prodejen zvýšil meziročně o 27, tak loni v Česku přibylo 108 nových obchodů a jejich celkový počet se vyšplhal na 1325.