Hlavní obsah

Dělníci a bagry se po třech letech znovu vrátili na R6 u Bošova

Právo, Rudolf Voleman
Karlovy Vary

Výstavba čtyřproudé rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Prahou v úseku mezi Bošovem a Lubencem na okraji Karlovarského a Ústeckého kraje byla v pátek 27. září po více než třech letech znovu zahájena. Po slevách má stát něco málo přes 1,5 miliardy korun. Řidiči po tomto více než čtyři kilometry dlouhém úseku začnou jezdit v listopadu 2015.

Foto: Rudolf Voleman, Právo

Bagry začaly u Bošova odkrývat zeminu.

Článek

„Jsem rád, že stavba byla zahájena, i když důležitější je pro nás obchvat města,“ uvedl starosta Lubence Bohumil Peterka (nez.) s tím, že po dostavbě úseku R6 se zvýší bezpečnost dopravního provozu. „Když už se začal stavět tento úsek, tak je tu velký předpoklad, že se začne v roce 2015 realizovat i navazující stavba zmiňovaného obchvatu města,“ dodal Peterka.

Karlovarský hejtman Josef Novotný (ČSSD) připomněl, že stavbu R6 mezi Bošovem a Lubencem před více než třemi lety zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV). „Přitom tenkrát na stavbu byly připravené peníze,“ poukázal a uvedl, že Karlovarský kraj potřebuje k rozvoji dostavět celou R6 směrem na Prahu, ale také úsek od Chebu k Pomezí.

Foto: David Ryneš, Mapy.cz

Pak je podle hejtmana také nutné dojednat s německou stranou, aby ona dobudovala několik kilometrů dlouhou přípojku od dálnice na bavorskou metropoli Mnichov k hranicím s naší republikou.

Letos žádné objížďky

Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech Martina Leichtera se letos nebudou nařizovat kvůli výstavbě úseku R6 mezi Bošovem a Lubencem žádné objížďky. V průběhu příštího roku se ale bude kvůli stavbě u Bošova odbočovat na starou pražskou silnici a z ní se budou motoristé vracet zpět na I/6 za Libkovicemi u Lubence. „Část nové R6 totiž bude budována ve stejné trase jako stávající I/6,“ vysvětlil Leichter.

Na konci letošního roku by chtěli mít silničáři vykoupeno 75 procent pozemků, po kterých povede budoucí obchvat Lubence. Podle Leichtera rovněž pokračují inženýrské činnosti k budoucí výstavbě úseku mezi Novým Strašecím a Řevničovem.

„Je to 5,5 km dlouhý úsek, kde jsou předpokládané náklady na realizaci 1,9 miliardy korun,“ uvedl Leichter s tím, že podobně je na tom, co se přípravných prací týká, i 4,2 km dlouhý obchvat zmiňovaného Řevničova a Krušovic za odhadovaných 2,16 miliardy korun. Oba úseky R6 mají být zařazeny jako náhradní do seznamu staveb, které mají být realizované v nadcházejícím dotačním období.

Připravují se rovněž obchvaty Hořesedel a Hořoviček, které by ale měly přijít k realizaci až poté. Zatím jsou k dispozici územní rozhodnutí na úseky R6 mezi Bošovem a Karlovými Vary, s výjimkou úseku Olšová Vrata – Žalmanov.

Související témata:

Výběr článků

Načítám