Hlavní obsah

Data klientů Komerční banky se kvůli chybě dostala na veřejnost

Praha
Aktualizováno

Přes internetové bankovnictví Komerční banky šlo proniknout do jejího interního informačního systému Penzijní společnosti Komerční banky, kde se nacházejí jména, rodná čísla či adresy. Informoval o tom Radiožurnál. Případem se zabývá Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ).

Komerční bance unikla data o klientech penzijní společnosti Video: Český rozhlas

Článek

Banka již přístup do databáze zablokovala. Za chybu prý může dodavatel informačního systému. Jak uvedla mluvčí Komerční banky Monika Klucová, jednalo se o chybu v jednom modulu webové aplikace Penzijní společnost.

„Omylem jsem se naboural ze svého internetového bankovnictví do interních databází Komerční banky. Jména, rodná čísla, adresy bydliště, e-maily, jak se klienti chovali. Dokonce mám záznam z jednání s jistým Miroslavem Kalouskem. Podle data narození, bydliště a mailu do Poslanecké sněmovny jde o exministra financí,“ uvedl na svém facebookovém profilu Jiří Dlabaja.

K úniku informací nedošlo

„Komerční banka dnes (v úterý, pozn. red.) ráno identifikovala technickou chybu informačního systému Penzijní společnosti Komerční banky. Touto situací se velmi vážně zabýváme a neprodleně jsme zahájili veškerá nezbytná opatření k jejímu vyřešení," uvedla mluvčí Komerční banky Monika Klucová.

Podle mluvčí nebyla bezpečnost internetového bankovnictví Komerční banky žádným způsobem narušena, a nedošlo tudíž ani k žádnému ohrožení bezpečnosti či k úniku informací o bankovních účtech klientů banky.

„Aplikace internetového bankovnictví Komerční banky a Penzijní společnosti nejsou datově provázány, internetové bankovnictví Komerční banky pouze zprostředkovává přístup do aplikace Penzijní společnosti KB,” informovala Klucová.

„Chyba v informačním systému, jehož vývoj pro Penzijní společnost KB zabezpečuje externí dodavatel, jímž je firma Softip, umožnila neoprávněný přístup do kontaktní databáze,“ uvedl Pavel Jirák, předseda představenstva Penzijní společnosti KB.

Jak Jirák dodal, v žádném případě nedošlo k úniku informací o již uzavřených smlouvách o penzijním spoření nebo o stavu prostředků na účtech klientů.

Případ už řeší ÚOOÚ

Případem se už zabývá Úřad pro ochranu osobních údajů. „Úřad to podání vyhodnotí a nepochybně zítra dojde k rozhodnutí o dalších krocích, které mohou směřovat buď k zjištění stavu prostřednictvím kontroly, nebo eventuálně ke správnímu řízení. Průnik do soukromí osob je tam veliký,“ řekla Radiožurnálu mluvčí úřadu Hana Štěpánková.

Výběr článků

Načítám