Článek
Úřady mají záznam hovoru s kontrolní věží, kde jeden z pilotů hlásí, že „několik cestujících a stevardi slyšeli, jak něco hlasitě narazilo do křídla,“ napsal server CNN.
Cestující museli letět do Houstonu dalším letadlem, nabrali tak víc než tři hodiny zpoždění.
Šéf Boeingu na konci roku skončí
Společnost Boeing pro CNN odmítla incident komentovat.
Southwest Airlines flight #WN3695, a Boeing 737-800, lost both cowlings from engine no.2 during takeoff from Denver Airport, Colorado, USA. The flight made a safe return to Denver.pic.twitter.com/8B5eKvgI6a
— Aviation Safety Network (ASN) (@AviationSafety) April 7, 2024
Jedná se o další z řady mechanických závad, které zasáhly flotilu Boeingu u více leteckých společností.
Jen shodou náhod neskončil katastrofou lednový let letounu 797 Max Alaska Airlines, kde za letu vypadl kus nouzového východu kvůli chybějícím šroubům.
V únoru pak kvůli poškozenému křídlu musel přerušit let ze San Franciska do Bostonu Boeing 757-200.
Nejde o ojedinělé případy
Kvůli sérii poruch i potíží s výrobou letounů Max Boeing minulý měsíc odstartoval rozsáhlou výměnu ve vedení společnosti. Do konce roku odstoupí i generální ředitel Dave Calhoun.
Jak napsal list The Seattle Times, v případě nejde o ojedinělé výrobní chyby, ale spíše letité zanedbávání bezpečnostních standardů, které má kořeny staré čtvrtstoletí.
Odborník na letecký průmysl Richard Aboulafia z AeroDynamic Advisory upozornil, že tehdy Boeing začal nadřazovat zájmy akcionářů nad všechno ostatní. „Tlačili na zaměstnance, snažili se bezohledně škrtat náklady. Hlavní byla jen cena akcií,“ komentoval. Podle něj Boeing ve snaze snižovat náklady postupoval agresivně jak vůči svým zaměstnancům, tak vůči subdodavatelům, což v nich vyvolalo „naštvání a odcizení“.
Calhoun poslední měsíce sliboval investorům, zákazníkům leteckých společností a široké veřejnosti, že Boeing dostane své problémy s kvalitou pod kontrolu.