Článek
Pod pojmem nečistoty se v oboru označují kovové hobliny, nářadí, hadry či jiné předměty, které v nádrží nechali dělníci během výroby. S tímto problémem se při kontrole kvality Boeing potýkal už dříve, například u tankovacích letounů KC-46.
Šéf výrobního programu 737 Mark Jenks ve zprávě zaměstnancům vzkazuje, že výskyt nečistot je „naprosto nepřijatelný“ a společnost podniká kroky, aby se tento problém při výrobě řešil.
Boeing nedostal v lednu žádnou objednávku, poprvé za skoro 60 let
Mluvčí Boeingu potvrdil autenticitu interní zprávy. Firma podle něj ale nečeká, že by problém s nečistotami měl dál zdržet návrat letadel MAX do provozu.
Předměty v nádržích našli během údržby několika ze stovek letadel 737 MAX, které ještě nebyly dodané aerolinkám kvůli celosvětovému uzemnění letadel. Úřady zakázaly jejich provoz loni v březnu po dvou nehodách, které připravily o život 346 lidí. Firma poté přistoupila k úpravám software letounu.
Americký Federální úřad pro letectví (FAA) se k novým informacím na dotaz Reuters dosud nevyjádřil.