Hlavní obsah

Další potíže VW se týkají i Škody, akcie firmy spadly

Akcie německého automobilového koncernu Volkswagen ve středu po začátku obchodování propadly až o deset procent. Reagovaly tak na úterní zprávu podniku o nesrovnalostech v údajích o emisích oxidu uhličitého. Ty se mají týkat motorů ve vozech Škoda.

Foto: David Ryneš, Novinky

Vývoj ceny akcií Volkswagenu

Článek

Akcie VW ráno ztrácely deset procent. "Další týden, další šok v příběhu VW," uvedl analytik Stuart Pearson ze společnosti Exane BNP Paribas. Během dopoledne ale akcie koncernu ztráty částečně odmazaly a proti úternímu závěru se obchodují levněji o necelých pět procent.

Zhruba 800 tisíc vozů z koncernu Volkswagen podle úterní zprávy zřejmě do ovzduší vypouští více emisí oxidu uhličitého, než uvádí výrobce, a má rovněž vyšší spotřebu pohonných hmot. Koncern uvedl, že nově zjištěné nesrovnalosti by mu mohly způsobit hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur (54 miliard korun). [celá zpráva]

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Škoda prověřuje, o jaké vozy jde

Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se podle mluvčího koncernu týkají převážně naftových automobilů včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale i menší počet benzínových automobilů.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto ve středu nesrovnalosti v údajích o emisích u svých aut potvrdila. Kolika a jakých vozů se problém týká, ale nesdělila. "Zatím můžeme potvrdit, že toto téma by se mělo dotýkat i některých vozů Škoda. Celou záležitost nyní prověřujeme s kolegy z Volkswagen Group a více informací poskytneme hned, jak budou k dispozici," řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Ťok jedná o problémech v Německu

„Tato zpráva je pro mě překvapením. Nicméně oceňuji, že s ní přišel koncern VW sám, když na problém narazil při interním šetření,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Ten se ve středu v Berlíně setká s ministrem dopravy SRN Alexanderem Dobrindtem.

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

„Budeme jednat o dalším postupu v problematice kauzy dieselových motorů a budeme se věnovat i tomuto novému zjištění. Řešit chceme především otázku povinných kontrol a ochrany vlastníků dotčených automobilů,” dodal Ťok.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám