Článek
VW uvedl pro list The Wall Street Journal, že jednal jak s evropskými, tak i s americkými regulačními úřady o tématu, kde měly mít některé vozy Audi vyšší emise při běžném provozu. Jedná o typy A6, A8 a Q5.
„Tato otázka je známa EPA od července,“ uvedla automobilka. Zjistila neshody u testování vozidel vybavených třílitrovým vznětovým motorem, vyráběným společností Audi a využívaným i ve vozidlech Porsche a VW. Automobilka je přesvědčena, že program dynamické změny, jak je označován, neporušuje žádná ustanovení.
Dokud se neotočí volant
Německý list před týdnem napsal, že kalifornský úřad pro čistotu ovzduší (CARB) objevil v létě ve vozech Audi s automatickou převodovkou nový software, který manipulace s měřením emisí oxidu uhličitého umožňuje.
Podle CARB se emise oxidu uhelnatého sníží, pokud se neotáčí volantem. Podle listu The Wall Street Journal běží motor při emisních testech při nízkých otáčkách, jaké se při normálním provozu neobjevují, dokud se volant netočí o 15 stupňů.
EPA míní příští týden hovořit s vysokými představiteli německého koncernu VW. Podle agentury Reuters, která mluvila se dvěma americkými představili, se chtějí dotázat především na to, zda se problém netýká i vozidel s automatickou převodovkou poháněných benzínovými motory.
Vyšetřování nesouvisí s loňským emisním skandálem motorů koncernu Volkswagen, jehož je Audi součástí. Ten se týkal emisí oxidů dusíku.