Hlavní obsah

Dálnice D1 je v horším stavu, než se čekalo, modernizace u Bíteše stojí

Dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší je v horším stavu, než projektanti předpokládali a rekonstrukce úseku proto momentálně stojí. Vyšlo to najevo po odstranění betonových desek vozovky. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se obává, že se kvůli tomu letos již nepodaří položit nový povrch. Generální ředitel ŘSD David Čermák uvedl, že betonářské práce se patrně budou muset přesunout na příští rok.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Rekonstrukce dálnice D1

Článek

"Únosnost na krajnicích je menší, než se předpokládalo," uvedl Čermák s tím, že překvapivě špatná kvalita podloží pod dálnicí se projevila i na jiných opravovaných částech komunikace a liší se i v rámci jednotlivých úseků. OHL ŽS, která dálnici u Velké Bíteše opravuje, z tohoto důvodu zastavila stavbu.

Náklady na sanování a práce navíc v souvislosti s odvodněním podloží odhadla stavební firma na řádově milióny korun, uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Stavba bude pokračovat až poté, co se schválí nové dokumentace. Je totiž potřeba udělat práce, s nimiž se původně vůbec nepočítalo.

Podobný problém s podložím ředitelství řeší i na úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Tam ale ŘSD jedná o tom, že by se stavba urychlila a alespoň část jízdního pásu by se před zimou vybetonovala.

Cena přes půl miliardy

V tendru na modernizaci dálnice mezi Velkou Bíteší a Lhotkou zvítězila OHL ŽS spolu s firmou Alpine Bau s nejnižší cenou necelých 597 miliónů korun.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod.

Ministr dopravy Zdeněk Žák ve středu v rádiu Impuls uvedl, že chce rekonstrukci dálnice zrychlit. Mimo jiné hodlá prosadit u hygieniků, aby umožnili stavební práce v noci, které jsou v okolních zemích povolené, v Česku je však předpisy údajně znemožňují.

Výběr článků

Načítám