Článek
Během opravy dělníci odfrézují nynější asfaltový povrch a položí tzv. tichý asfalt. Měnit budou i svodidla. Opravu provede konsorcium firem Eurovia – COLAS a má skončit letos v červnu.
Úseku se lze vyhnout, pokud řidiči využijí sjezd na Pražský okruh nebo exit 12 Říčany-Jesenice. Záleží na tom, kam míří. „Daleko větší obavy budeme mít na navazujícím šestipruhovém úseku směrem na Brno, který již nelze jednoduše objet,“ uvedl vedoucí odboru výstavby dálnic Jan Hoření.
V současnosti běží opravy úseků D1 mezi 21. kilometrem a Kývalkou na 182. kilometru. Opravy mají stát celkem 14 miliard korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je v této části zhruba deset let za svou životností.
Mezi Satalicemi a Běchovicemi ve dvou pruzích
V dubnu začnou také opravy jedné z nejstarších částí Pražského okruhu mezi Satalicemi a Běchovicemi v délce 3,8 kilometru. Vyjdou na 269 miliónů korun bez DPH, uvedli na tiskové konferenci zástupci investora.
Opravu bude provádět konsorcium firem PORR, Strabag a SAT, které zvítězilo ve výběrovém řízení. Součástí opravy bude položení nového asfaltu se sníženou hlučností, výměna svodidel a dopravního značení. Po celou dobu opravy chce ŘSD zachovat provoz ve dvou jízdních pruzích v každém směru. Využije k tomu střední dělicí pás. Celkem by měly práce trvat 14 měsíců.
ŘSD chce letos investovat do budování silniční a dálniční sítě 24 miliard a do oprav vloží 11 miliard korun.