Článek
V porovnání se stejným období loni je zakázek sice o deset víc, jejich hodnota je ale zhruba stejná. "Přibývá tedy projektů, které jsou investičně méně náročné," informovala agentura.
V ČR stále více investují firmy, které v zemi staví strategická střediska, z nichž řídí obchod buď ve střední, nebo v celé Evropě. "Zlepšující se struktura projektů se projevuje i v rámci jednotlivých odvětví. Ačkoli například automobilový sektor stále zůstává silně zastoupen, i v něm se zvyšuje počet výrob s vysokou přidanou hodnotou a složitým zpracováním," řekl ředitel CzechInvestu Radomil Novák.
Nejvíce projektů je z Německa
Tradičně nejvíce firem přichází do ČR investovat ze sousedního Německa a také ze Spojených států. Deset investic, z oněch sedmdesáti, je ale i ze strany firem, které mají sídlo v ČR.
V posledních letech si Česko oblíbily firmy, které vyrábějí součástky do automobilů. Souvisí to s tím, že na území ČR jsou nyní dvě velké automobilky. Škoda Auto v Mladé Boleslavi a TPCA v Kolíně. Firmy tak počítají s tím, že budou mít částečně zaručeného odběratele. Kromě automobilového průmyslu směřuje podstatná část investic i do elektroniky, strojírenství a chemického průmyslu. V ČR se rozhodlo například působit několik firem, které se specializují na výrobu klimatizací či jejich částí.
V poslední době se pro investici v Česku rozhodl například německý letecký dopravce Lufthansa, který v Brně vybuduje centrum zákaznických služeb [celá zpráva]. Americká Computer Associated International zase v Praze postaví centrum pro vývoj softwaru. Japonská firma Daido bude v Brně vyrábět ložiska pro kola automobilů. [celá zpráva]
Poslední velká oznámená investice je od japonské společnosti Muramato, [celá zpráva] která bude v Žebráku u Berouna vyrábět části plazmových televizorů.