Hlavní obsah

Čtvrtletní zisk řetězce H&M klesl. Vedle krize společnost viní i počasí

Stockholm

Zisk druhého největšího světového oděvního řetězce H&M ve druhém čtvrtletí klesl víc, než se čekalo. Švédská společnost ve středu uvedla, že zhoršení ovlivnila špatná nálada spotřebitelů spolu s nepřízní počasí v Evropě, která je pro firmu hlavním trhem.

Foto: Jan Handrejch , Právo

Ilustrační foto

Článek

Zisk před zdaněním klesl za tři měsíce od března do května na 6,1 miliardy švédských korun (SEK, 18,1 miliardy Kč) ze sedmi miliard korun o rok dříve. Analytici podle ankety agentury Reuters čekali v průměru výsledek 6,3 miliardy SEK. Čtvrtletní tržby zůstaly zhruba beze změny na 31,6 miliardy SEK.

Do třetího čtvrtletí vstoupilo H s vyššími zásobami, než by považovalo za žádoucí, a situace na řadě trhů zůstává obtížná. Firma však měla v novém čtvrtletí dobrý start a v první polovině června se její tržby zvýšily o 14 procent.

Jarní kolekce zůstala ve skladech

Kvůli neobvykle chladnému počasí prvních jarních měsíců v Evropě zůstala neprodána velká část jarní kolekce. Následné slevy snížily hrubou ziskovou marži H za čtvrtletí na 61,1 procenta z 61,7 procenta o rok dříve.

Oděvní řetězce jsou pod tlakem dluhové krize, recese a rostoucí nezaměstnanosti, která v Evropě podlamuje poptávku spotřebitelů. H navíc pociťuje ve svém levnějším segmentu trhu tlak zostřené konkurence.

Světová oděvní jednička Inditex, která vlastní značku Zara, snáší útlum v Evropě lépe než H, protože jí pomáhá růst na mladých trzích světa. Její zisk se ale v posledním čtvrtletí zvýšil jen o zhruba procento, nejpomaleji za čtyři roky.

Související témata:

Výběr článků

Načítám