Článek
Řekla to mluvčí inspekce Miloslava Fléglová. Inspekce kontrolovala od začátku února do poloviny března 221 cestovních kanceláří. Nedostatky zjistila v 56 případech.
Ve 34 případech (15,4 procenta) klamala cestovní kancelář spotřebitele v tom, zda má uzavřenu povinnou pojistku. Dalším nejčastějším zjištěním bylo porušení povinnosti řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, včetně údajů o tom, kde zákazník může reklamaci uplatnit. Toto ustanovení porušilo 31 cestovních kanceláří (14 procent).
Na základě zjištění inspektoři uložili na místě deseti kontrolovaným cestovkám blokové pokuty v souhrnné výši 24 000 Kč. Se 46 cestovními kancelářemi inspekce vede správní řízení o uložení pokuty.
Pojišťovny k 30. březnu pojistily proti krachu 764 cestovních kanceláří, tedy zhruba tři čtvrtiny z jejich celkového počtu. Mnoho desítek cestovek, které nesplnily požadavky na hospodaření, dostatečný obrat a historii, pojišťovny pojistit odmítly. Ty buď činnost ukončí, nebo se z nich stanou cestovní agentury, tedy prodejci zájezdů ostatních kanceláří.