Článek
„Projekt rychlodráhy může být realizován českým průmyslem, včetně vlaků,“ uvedl Urban. Vlak má končit na pražském hlavním nádraží. Podle Urbana se při stavbě částečně využije stávajících kolejí, které vedou na Letnou, a pak trať povede tunelem za Prahu.
Samotný projekt je prý připraven z hlediska administrativního i stavebních řízení. „Na stavbu lze čerpat 80 procent rozpočtu z EU, protože souvisí se spojením letiště a centra,“ dodal Urban. Stát by tak stavba stála každý rok zhruba jednu miliardu.
Dalším prostředkem jak podpořit ekonomiku je podle Urbana program zateplování veřejných budov. Snížením spotřeby se investované prostředky státu vrátí.
Spojení agentur je krokem zpět
Urban také odmítá spojení státních agentur CzechInvest a CzechTrade a podporuje vznik velkého regulačního úřadu, který bude mít na starosti energetiku, železniční dopravu a vodohospodářství.
Podle Urbana je třeba také znovu definovat prioritní exportní země. Sloučení státních agentur CzechTrade a CzechInvest je podle Urbana krokem zpět. Agentury by podle něj měly fungovat odděleně, ale sdílet společnou síť zahraničních zastoupení.