Článek
Dvořák potvrdil, že s 80 až 90 procentní pravděpodobností oznámí, že partnera ČSA nenajdou. „Reálná poptávka je minimální. Většina aerolinií je na prodej. V Evropě krach střídá krach.“ Zmínil, že nedávno zkrachoval i maďarský Malév.
Uvedl i jednu příčinu, náklady na letecký petrolej za dva roky stouply o padesát procent. Loni byla ztráta ČSA 241 miliónů. Jestliže loni v prvním pololetí přepravily dva milióny cestujících, letos ve stejném období 1,38 miliónu.
Dvořák ale uvedl, že se ČSA stabilizují. Podle něj se nic nestane, ani když se nenajde partner a bude se pokračovat v restrukturalizaci. V roce 2014 by už mohly být ČSA stabilizované a fungovat jako malé středoevropské aerolinky. Nyní mají tisíc zaměstnanců, na konci roku 2010 to bylo 3300.
ČSA čekají letos čtvrtmiliardový zisk před zdaněním, ale provozní ztrátu. Příští rok by měla být ztráta už malá a hospodaření by mělo být vyrovnané. "Záleží ale na cenách paliva. Kdyby letos nestouply, tak by loni nebyla společnost ve ztrátě."