Článek
Aerolinky nadále počítají se všemi plánovanými lety podle stávajících letových řádů. S ohledem na vývoj epidemiologické situace v jednotlivých zemích také počítají s obnovením některých linek.
„ČSA budou i nadále operovat své lety v maximálně úsporném režimu s ohledem na situaci na trhu,” tvrdí mluvčí.
Letecká skupina Smartwings, jejíž jsou České aerolinie součástí, požádala podle serveru SeznamZprávy počátkem února stát o pomoc 1,1 miliardy korun pro ČSA.
Bez pomoci státu podle Smartwings čeká ČSA insolvenční řízení, protože firma nemá nárok na pomoc z programu Covid Plus. Smartwings už dříve vládu vyzvaly také k vytvoření kompenzačního programu pro letectví, z nějž by čerpaly zřejmě jako jediní právě Smartwings a ČSA.
ČSA se chystají propustit všech 430 zaměstnanců
Ministerstvo dopravy v minulých dnech v souvislosti s případnou pomocí pro Smartwings uvedlo, že specifickou formu podpory pro letectví neplánuje. „Možnost využít (program Covid Plus) má i společnost Smartwings a.s., jako majoritní vlastník ČSA,” připomněl mluvčí ministerstva František Jemelka.
Loni v létě ČSA oznámily, že plánují do letošního února snížit počet zaměstnanců o víc než 300. Ve firmě tehdy pracovalo zhruba 700 lidí. Zaměstnance propouštěly také sesterské Smartwings.
ČSA loni zaznamenaly ztrátu asi 1,5 miliardy korun. Případný úpadek a insolvenční řízení může postihnout i klienty ČSA, kteří u společnosti nakoupili letenky za miliardu korun a dosud je nevyužili.