Článek
Vlajkový národní dopravce se netají ambicí, aby se cargo terminál stal významným tranzitním bodem Střední a Východní Evropy. Původní zastaralá budova musela kvůli expanzi pražského letiště Ruzyně ustoupit výstavbě nového terminálu pro cestující Sever-2. "Harmonogram stavby byl naplánován na jeden rok, povolení jsme obdrželi loni v lednu," upřesnil ředitel ČSA Cargo ing. Kamil Slavík a dodal, že pro tuto investici bylo vyčleněno z rozpočtu ČSA 750 miliónů korun.
Roční průtok leteckého carga přes pražské letiště se v loňském roce těsně přiblížil 50 tisícům tun a podle slov ředitele ČSA Cargo se očekává nárůst až na dvojnásobek v příštích pěti letech. Významnou část kancelářských a skladových prostor v cargo terminálu si pronajala společnost DHL. K DHL se v nové budově ČSA přidala také Česká pošta, s. p., čímž došlo k soustředění expresních a poštovních služeb na letišti pod jednu střechu.