Článek
Od března, kdy společnost Coca-Cola zastavila v Rusku svou činnost, se tyto tři přední světové značky limonád na ruských pultech většinou nevyskytují. Výrobky firmy Coca-Cola jsou sice v některých obchodech stále k dostání, ale jejich ceny se zvýšily přibližně o 200 procent.
Podle fotografií z moskevských obchodů se půllitrová lahev Coca-Coly prodává za 91 rublů (asi 33 korun). CoolCola pak za 89 rublů. Lahev má ale objem 1,5 litru.
Firma Očakovo, která funguje od roku 1978 a vyrábí mimo jiné tradiční ruský kvas, nízkoalkoholický medový nápoj medovucha a další produkty, v prohlášení uvedla, že její CoolCola má „kultovní příchuť kokakoly“. Lahve CoolColy, Fancy s příchutí pomeranče a Street s citronem a limetkou jsou navíc navržené tak, aby vzhledem připomínaly své světové protějšky.
USA zřejmě neprodlouží Rusku výjimku na splácení dluhopisů
Tato firma ale není jediná, která doufá, že se jí podaří profitovat na stažení společnosti Coca-Cola z ruského trhu. Společnost Slavda Group sídlící na ruském Dálném východě v dubnu uvedla na trh nápoj nazvaný Grink Cola a firma Syktyvkarpivo v severoruské Komiské republice v květnu představila svou značku limonády Komi Cola.
Zákazníci si však stěžovali, že ani jeden z nápojů není dostatečně „sladký a šumivý“, a oba si vysloužily spíše rozpačité hodnocení.