Článek
Společnost Penny Market podle svého mluvčího Tomáše Kubíka eviduje letos meziroční nárůst prodejů spojených s Mikulášem v průměru o deset procent. Mezi nejoblíbenější zboží podle něj patří různé druhy čokolád nebo čokoládových figurek.
Pro mikulášskou nadílku dříve než v uplynulém roce zamířili zákazníci do obchodů Albert, s nákupy ve stejném tempu nadále pokračují. "Jejich zájem je velký, a to včetně exkluzivnějších produktů, jako jsou prémiové čokolády, adventní kalendáře od renomovaných čokoládoven či čokolády v dárkovém balení. Na některých místech jsme zásoby dokonce vyprodali, a proto jsme je ve spolupráci s dodavateli už museli i doplňovat o další produkty nad rámec původního prodejního plánu," uvedl ředitel obchodů Albert Jiří Mareček.
Mikuláš, čert a anděl: Historie a tradice spojené se sv. Mikulášem
Zájem o adventní kalendáře i sušené ovoce
Tesco naopak podle svého mluvčí Václava Koukolíčka ve srovnání s loňským rokem, kdy lidé zboží na Mikuláše sháněli kvůli pandemii koronaviru a vládním opatřením s mnohem větším předstihem než obvykle, hlásí návrat u načasování nákupů k předkrizovým rokům. Největší zájem je podle Koukolíčka o adventní kalendáře, čokoládové figurky a bonbony, ale i sušené plody.
Kaufland podle své mluvčí Renaty Maierl oproti předchozím letům nesleduje žádné výkyvy v objemech nákupů na Mikuláše. Nyní těsně před nadílkou roste podle ní poptávka po adventních kalendářích a dalších cukrovinkách stejně jako po sušeném a exotickém ovoci, dodala.
Mikulášská nadílka se připomíná od středověku a je rozšířena po celém světě. Podle tradice v předvečer svátku svatého Mikuláše 5. prosince dětem rozdávají sladkosti, ovoce a drobné dárky Mikuláš a anděl. Čert nosí zlobivým ratolestem brambory nebo uhlí.