Článek
„Obchodníci obvykle neinformují spotřebitele řádně o cenách, nebo deklarovaná cena v letáku nebo v regálu pak často neodpovídá ceně naúčtované u pokladny,“ řekl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Porušení poctivosti prodeje zjistili inspektoři ve více než 600 případech, většinou šlo o to, že obchodníci nesprávně účtovali zboží. Ve stejném počtu případů podle ČOI porušili i povinnost informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy.
Slevových akcí přibylo, ale Češi v nich nakoupili dráž
V téměř 300 případech prodejci nedali zákazníkovi doklad o zakoupení výrobku, nebo ho dali, ale neměl stanovené náležitosti. Ve více než 200 případech inspektoři zjistili, že u výrobků chybí informace v češtině.
ČOI připomněla, že slevy jsou v Česku celoroční fenomén a kontroluje je proto průběžně.