Článek
Podle rozhodnutí ČNB, které minulý týden nabylo právní moci, se ING Bank dopustila pochybení v roce 2021. Banka neuplatňovala odpovídající strategie pro identifikaci klienta a osob oprávněných disponovat s jeho majetkem ani řádně nezjišťovala vlastnickou strukturu klientů.
Pochybení ČNB odhalila i při postupech při řízení rizik souvisejících s mezinárodními transakcemi a při periodické kontrole klientů.
Deník E15 uvádí, že udělení podobné sankce je neobvyklé. Banky podle odborníků, které deník oslovil, zpravidla mají vysoký standard dodržování zákona proti praní špinavých peněz a mají i propracované technologické nástroje pro ověřování transakcí.
E15 připomíná, že ING čelila problémům podobného rázu i v Nizozemsku. V roce 2018 tam dostala pokutu 775 milionů eur (18,2 miliardy korun) za přestupky v oblasti praní špinavých peněz v letech 2010 až 2016. Prokurátoři tehdy uvedli, že banka nezjišťovala skutečné vlastníky účtů a nevšímala si neobvyklých transakcí, které přes ně probíhaly.
ING je globální finanční instituce s evropskou základnou, která nabízí bankovní služby prostřednictvím své provozní společnosti ING Bank. V Česku ING Bank působí od roku 1992. Od roku 2022 přestala poskytovat služby osobního bankovnictví, nadále nabízí služby podnikové sféře.