Článek
Na svých webových stránkách CK Mile dále uvádí, že v případě zlepšení zdravotního stavu majitele se cestovní kancelář znovu otevře.
„Klienti, kteří mají u naší cestovní kanceláře zaplacené zájezdy, dostanou svoje peníze zpět,“ informovala zaměstnankyně, která si nepřála uvést své jméno. Jednodenní zájezdy s odjezdem do konce letošního roku, kdy je splněna podmínka minimálního počtu účastníků, budou realizovány.
Podle ní se klienti mají na kancelář individuálně obrátit a peníze jim budou vráceny zpět. „V současné době již cestovní kancelář vyplácí své závazky přímo na své pobočce,“ dodala zaměstnankyně.
CK Mile je v první řadě „zimní“ cestovní kancelář a zaměřuje se zejména na italská střediska Aprica a Tonale. V posledních letech s ní odjelo na dovolenou ročně kolem pěti tisíc klientů.
Podle insolvenčního rejstříku není tato cestovka vedena jako dlužník.
„Obecně platí, že dokud cestovní kancelář nevyhlásí úpadek, nebo pokud nepřestane plnit služby klientům v zahraničí, jsou vztahy mezi CK a klientem v režimu Občanského zákoníku,“ uvedl pro Novinky Jan Papež, místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR.
Pokud ovšem nechá klienty v zahraničí, nebo vyhlásí insolvenci, nastupuje podle Papeže zákon 159 a klient je ochráněn pojistkou. „Z dostupných informací vyplývá, že zde musí klienti jednat přímo s CK, a to v rámci normální reklamace,“ dodal Papež.