Hlavní obsah

Čínský textilní gigant Shein před vstupem na burzu výrazně zdražil své oblečení

Někdy i o třetinu více než dříve stojí nyní klíčové výrobky čínského prodejce levné módy Shein. Vyplývá to z data analytické firmy EDITED, která srovnávala ceny k letošnímu 1. červnu s těmi, za které se oblečení prodávalo před rokem. Zdražení může Sheinu pomoci před plánovaným úpisem akcií na londýnské burze.

Foto: Chen Lin, Reuters

Logo firmy Shein

Článek

„Shein zaznamenal v poslední době velmi silný růst, což by mohlo příznivě ovlivnit jeho plány na primární nabídku akcií,“ prohlásil pro agenturu Reuters Erik Lautier, expert na e-commerce z poradenské firmy AlixPartners. Samotný Shein zdražování nekomentoval.

Firma zvýšila ceny například u dámských šatů. Ve Spojených státech je zdražila o 28 procent na 28,51 dolaru, tedy zhruba 650 korun. Ve Francii, Německu, Itálii a Španělsku vzrostla průměrná cena dokonce o 36 procent.

Shein patří k největším prodejcům módy na světě. Nabízí především levné dámské oblečení. Popularitu získává i díky zapojení influencerů do marketingových kampaní na sociálních sítích.

Výsledky svého hospodaření firma dosud nezveřejňuje. Podle odhadu společnosti Coresight Research letos dosáhnou 50 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 55 procent. Při úpisu akcií cílí na ocenění kolem 50 miliard liber, tedy takřka 1,5 bilionu korun.

Podle Lautiera může zdražení pomoci zvýšit tržby jen v omezeném rozsahu. Některé zákazníky by naopak mohlo ohradit. Lautier se domnívá, že Shein bude muset hlavně přilákat ke své službě více lidí a přimět je, aby ji využívali častěji. Například v EU ji aktivně využívá v průměru 108 milionů uživatelů.

Shein v posledních letech výrazně rostl. Zároveň ale čelí kritice mimo jiné kvůli obvinění, že ve svém dodavatelském řetězci využívá nucenou práci. Proti tomu se firma ohradila. V květnu ale zahraniční média publikovala zprávu, že někteří zaměstnanci pracují na výrobě oblečení pro Shein až 75 hodin týdně.

Související témata:

Výběr článků

Načítám