Článek
Díky posílení výroby hybridů, tedy aut s kombinovaným elektrickým a spalovacím pohonem, mohou velcí čínští výrobci jako třeba BYD pokračovat v expanzi do Evropy, soudí analytici.
Další metodou je částečný přesun výroby a montáže aut z Číny do zemí EU.
Analytik Counterpoint Research Murtuza Ali odhaduje, že vývoz čínských hybridních aut do Evropy za celý letošní rok meziročně stoupne o 20 procent a příští rok poroste ještě svižněji.
Trump slíbil cla na zboží z Číny, Mexika a Kanady

„Za nárůstem je příklon čínských výrobců k plug-in hybridům (nabíjeným ze zásuvky). Je to způsob, jak obejít nová evropská cla na bateriové elektromobily,“ řekl Ali Reuters.
EU zvýšila cla na dovoz čínských elektromobilů v říjnu až na 45,3 procenta. Evropská komise zavedení cel zdůvodnila neférovou čínskou státní podporou výrobců.
Zatímco poptávka po elektromobilech obecně v Evropě klesá, hybridní auta získávají na oblibě, protože je zákazníci považují za dostupnější kompromis mezi spalovacími a elektrickými vozy.
Ve třetím čtvrtletí od července do října se vývoz hybridních aut z Číny víc než ztrojnásobil na 65 800 aut, a zvrátil tak klesající trend v první půlce roku a loni, vyplývá z dat čínského sdružení výrobců osobních vozidel CPCA.
V třetím kvartále tvořily hybridy 18 procent ze všech čínských aut prodávaných v Evropě, tento podíl se oproti prvnímu čtvrtletí zdvojnásobil z devíti procent. Podíl prodejů z Číny dovážených elektromobilů v EU se naopak ve stejném období snížil z 62 na 58 procent.
Ochrana před čínskou špionáží štěpí vládní koalici
