Článek
Didi Chuxing ovládá v Číně 90 procent trhu alternativní taxislužby, v roce 2016 koupila v zemi byznys konkurenčního Uberu. Nyní čelí rozhořčení veřejnosti i úřadů poté, co minulý týden jeden z řidičů zavraždil pasažérku. K vraždě a znásilnění se přiznal. K jinému obdobnému incidentu došlo i letos v květnu.
Společnost vydala rozsáhlou omluvu a pozastavila poskytování služeb. Předtím ji úřady v Pekingu, Šanghaji a dalších velkých městech vyzvaly, aby přestala poskytovat služby řidičů bez licence.
Podle analytiků firmu čeká přísnější regulace a bude muset prověřovat například psychologický profil řidičů, uvedla agentura Reuters. Dodala, že Didi Chuxing už nyní odmítá desítky tisíc nabídek nekvalifikovaných řidičů.
„Na trhu je určitě prostor pro konkurenci, takové incidenty odhalují zřejmou slabinu obchodního modelu Didi – což je agresivní expanze bez dostatečné kontroly integrity řidičů, jichž využívají,“ řekl analytik šanghajské konzultační firmy Automobility Ltd. Bill Russo.
Společnost, jejíž tržní hodnota se pohybuje kolem 56 miliard dolarů (1,2 biliónu korun), čelí kritice kvůli dlouhým čekacím dobám i za to, že nepřijala dostatečná opatření po květnovém incidentu. Řidiči Didi Chuxing uváděli, že práce se stává méně lukrativní než dříve.