Článek
Ještě horší to bylo v prvním únorovém týdnu, kdy se prodeje aut v celé Číně propadly dokonce o 96 procent a denně se v zemi s 1,4 miliardy obyvatel prodalo v průměru pouhých 811 vozů, uvádí Bloomberg.
„V prvních únorových týdnech bylo otevřeno velmi málo prodejen aut a navštěvovalo je velmi málo zákazníků,“ uvedl CPCA.
Ochromené čínské podniky nemají na výplaty
Epidemie koronaviru prohlubuje útlum, se kterým se čínský automobilový sektor potýká již delší dobu. Vloni prodej aut v Číně druhým rokem za sebou klesl.
Poptávku podkopalo zpomalování růstu ekonomiky, ke kterému přispěl mimo jiné obchodní spor mezi Pekingem a Washingtonem. Dalším důvodem bylo, že Čína výrazně snížila dotace na nákup elektromobilů.
SPECIÁL: Koronavirus 2019-nCoV
V lednu se prodej osobních vozů v Číně podle dřívějších údajů svazu výrobců automobilů (CAAM) propadl o 20 procent na 1,61 milionu vozů. Zaznamenal tak nejprudší pokles za osm let.
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Odbory minulý týden vyjádřily obavy, že koronavirus v Číně ohrozí podnikání firmy.