Hlavní obsah

Číňané kopírují: McDnoald's místo McDonald's, KLC místo KFC

Novinky, pit

Po nedávném zjištění, že v Číně se kopírují obchody společnosti Apple, se objevily jako houby po dešti další podobné případy. Informoval o tom server Business Insider. Značky mají stejný design a trochu pozměněný název.

Článek

Nibe místo Nike, McDnoald’s místo McDonald’s, Bucksstar Coffee místo Starbucks Coffee a dalo by se pokračovat. Jak server připomíná, ve skutečnosti existují v nejlidnatější zemi světa desítky obchodů, které napodobují světové značky. A je prakticky nemožné je zastavit kvůli volnému výkladu autorských práv.

Čínské úřady objevily před nedávnem ve městě Kchun-mingu celkem pět falešných obchodů firmy Apple a dva z nich nařídily zavřít. Obchody neměly oficiální autorizaci k provozování značkového obchodu od firmy Apple, nicméně všechny prodávaly originální zboží.

Dva obchody úřady nařídily zavřít, protože neměly úřední povolení k podnikání. Kromě ochrany duševního vlastnictví však čínské zákony zakazují firmám rovněž kopírovat vzhled a vytvářet dojem, že je zákazník v obchodě jiné společnosti. Vymáhání tohoto zákona však zaostává.

Vyrůstající falešné obchody svědčí o pomalém pokroku čínské vlády v boji s pirátským zbožím, které komplikuje vztahy Číny s jejími obchodními partnery. Čínský ministr obchodu Čchen Te-ming nicméně letos slíbil americkým činitelům, že probíhající série razií proti pirátským produktům přinese trvalé výsledky.

Související témata:

Výběr článků

Načítám