Článek
Cestující, kteří čekali na zpožděné vlaky, navíc zjistili, že stanice podél nové trati postrádají stánky s občerstvením či pohodlné čekárny. Jednomu z čekajících prý zřízenec poradil, ať si doběhne do nedaleké vesnice koupit toaletní papír.
Od 30. června, kdy byla s velkou slávou rychlodráha mezi největšími čínskými městy uvedena do komerčního provozu, zastavil výpadek proudu vlaky už dvakrát. První z výpadků způsobil blesk, který uhodil do elektrického vedení nad tratí, druhý zůstal zatím nevysvětlený.
Čínská železnice čelí kritice cestujících za to, že celé hodiny zůstali trčet ve vlacích bez klimatizace, kdy jim nikdo neřekl, co se vlastně děje.
Nová čínská rychlodráha
Stavba nového železničního spojení mezi Pekingem a Šanghají vyšla na 33 miliard dolarů (asi 552 miliard korun). Cestující by se měli z jednoho velkoměsta do druhého dostat za necelých pět hodin, což je zkrácení přepravní doby o polovinu.
Cena jednosměrné jízdenky se pohybuje mezi 410 až 1750 jüany (přibližně 1000 až 4500 korun). Nová rychlodráha se má stát konkurencí pro leteckou dopravu a odlehčit přetíženému dopravnímu systému v nejlidnatější zemi světa.
Čína v současné době buduje tisíce kilometrů vysokorychlostních tratí, které pospojují i ty nejodlehlejších oblasti. Vláda očekává, že do roku 2015 se stihne vybudovat síť v celkové délce 45 000 kilometrů.