Článek
Data největšího světového provozovatele přepravních služeb Clarksons ukazují, že počet kontejnerových lodí proplouvajících Rudým mořem byl v polovině ledna v porovnání s dlouhodobým průměrem o devadesát procent nižší.
Čínské firmy obsluhují například přístavy Doraleh v Džibuti, Hudajdá v Jemenu nebo Džidda v Saúdské Arábii, které kvůli útokům zaznamenaly dramatický pokles provozu.
Povstalci útočí na komerční lodě od listopadu, jejich vůdci ale oznámili, že se vyhnou ruským a čínským lodím.
Jedním z takových rejdařů je společnost Transfar Shipping, která nabízí přepravu mezi Čínou a Spojenými státy. Dvě z jejích tří plavidel v současnosti působí na Středním východě, kam připluly Suezským průplavem ze Středozemního moře loni v prosinci. Dalším nováčkem v exponované oblasti je čínská CU Lines.
Podle manažera londýnské společnosti Drewry Shipping Consultants Simona Heaneyho však tito noví hráči po zklidnění napětí pravděpodobně zase rychle ze hry vypadnou. Mezi firmy, které z bezpečnostních důvodů aktuálně volí delší trasu kolem Afriky, patří i provozovatel čtvrté největší světové flotily, čínská společnost Cosco.