Hlavní obsah

Chtěly měnit svět, teď však segwaye dojezdily

Právo, rei

Mělo to být vozítko, které změní svět. Mezi širokou veřejností se ale nikdy neujalo, a tak společnost Segway s výrobou stejnojmenného osobního transportéru na elektřinu končí.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Vozítka Segway na Staroměstském náměstí v Praze

Článek

Jak upozornila televize Fox News, oblíbili si ho jen turisté a zejména v USA ho využila policie pro rychlejší přesun svých městských hlídek. A bůhví, kolik lidí by si při zaslechnutí jména prostředek vybavilo nebýt jeho nehod.

Z jednoho spadl i prezident George Bush mladší, to se ale obešlo bez následků, na rozdíl od jízdy, při níž před deseti lety po pádu ze srázu nad řekou zemřel samotný britský majitel firmy James Heselden.

Budapešť zakazuje segway v pěších zónách centra města

Cestování

První segway čili jednomístné dvoukolové vozítko na elektromotor představil slavnostně vynálezce Dean Kamen 3. prosince 2001 v pořadu televize ABC Dobré ráno, Ameriko. Kamen, který předtím přišel s řadou zlepšení ve zdravotnictví včetně přenosné inzulinové pumpy, věřil, že přichází revoluce v městské dopravě a aut na krátkou vzdálenost už nebude třeba.

Jenomže náhrada v podobě segwaye s dojezdem až 40 kilometrů byla pro lidi moc drahá, ceny se pohybovaly od 5000 do 10 000 dolarů  (119 630 až 239 260 korun). Důvodem byly tehdy ještě nákladné baterie.

Zákaz segwayů v Praze platí, rozhodl soud

Domácí

Když před pěti lety firmu koupila čínská společnost Ninebot, vypadalo to, že by segwaye mohly nabrat čerstvý vítr, ale nestalo se. Vozítka se podle zprávy CNN podílela na zisku firmy sotva ze dvou procent. Ninebot se chce odteď soustředit na levnější elektrické koloběžky. Zčásti na ně přesedlaly i zmíněné policejní

oddíly.

Související témata:

Výběr článků

Načítám