Hlavní obsah

ČEZ chce do konce roku rozhodnout, s kým postaví supertovárnu

Skupina ČEZ chce do konce roku rozhodnout, s kým postaví továrnu na baterie v areálu bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov I na Chomutovsku. Ve čtvrtek to uvedl ředitel společnosti Daniel Beneš. První fáze projektu by podle něj mohla být hotová kolem roku 2025.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ředitel ČEZ Daniel Beneš

Článek

Plánovaná česká továrna na baterie do elektromobilů, takzvaná gigafactory, by mohla podle informací ČEZ vyrobit baterie o kapacitě více než 30 gigawatthodin, což vystačí pro 400 tisíc až 800 tisíc osobních automobilů ročně.

„Je to tak, že jednání se Škodou Auto z koncernu Volkswagen vedeme skoro celý rok, ale je ještě předčasné komentovat finální dohodu, protože tu jsme ještě neudělali,” uvedl Beneš s tím, že jednání pokračují vedle toho s dalšími partnery převážně z Asie.

ČEZ rozhodne o lithiu do dvou let

Domácí

Memorandum o podpoře plánovaného projektu továrny na baterie v Česku podepsali na konci července vicepremiér Karel Havlíček (za ANO) a ředitel ČEZ.

Podle dřívějších informací má investice v první fázi činit minimálně 52 miliard korun a v souvislosti s ní se předpokládá vznik minimálně 2300 nových pracovních míst. Favoritem pro stavbu je právě areál bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov 1, kterou ČEZ loni odstavil.

Česká „gigafactory” by mohla vyrobit baterie pro 400 až 800 tisíc aut ročně

AutoMoto

Při výrobě baterií se využívá lithium. Tři procenta známých světových zásob lithia jsou na Cínovci v Krušných horách. Rozhodnutí o komerčním využití lithia chce ČEZ učinit v roce 2023. V současném plánu projektu těžby lithia společnosti Geomet, ve které má polostátní ČEZ majoritní podíl, se počítá se začátkem těžby v roce 2025.

Související články

Zisk ČEZ klesl o 89 procent

Čistý zisk energetické skupiny ČEZ v prvním pololetí letošního roku meziročně klesl o 89 procent na 1,6 miliardy korun. Provozní výnosy stouply o dvě procenta...

Výběr článků

Načítám