Článek
Žaloba čtyř nespokojených cestujících byla zveřejněna ve středu u federálního soudu v Atlantě, uvedla agentura Reuters. Cestující v ní Deltu obviňují z porušení smlouvy tím, že neposkytovala automatické vrácení peněz a poskytovala částečné vrácení peněz pouze v případě, že podepsali zřeknutí se práva na vymáhání dalších právních nároků.
V žalobě dále stojí, že Delta měla lidem kompenzovat náklady za nepříjemnosti spojené se změnou rezervace u jiných leteckých společností a hotelů a za to, že byli odděleni od svých zavazadel.
Jeden ze čtyř žalobců John Brennan z Floridy uvedl, že společně s manželkou zmeškali plavbu za 10 tisíc dolarů (231 550 Kč) k jejich svatebnímu výročí, potom,, co uvízli v Atlantě při mezipřistání. Delta jim však nabídla pouze kompenzaci ve výši 219,45 dolaru (5080 Kč).
Aerolinky Delta budou chtít kvůli globálnímu výpadku IT odškodné. Zrušily 6000 letů
Aerolinky se k žalobě nevyjádřily, pouze uvedly, že cestující, jejichž let byl narušen, mohou požádat o vrácení peněz a požadovat náhradu za vzniklé vedlejší náklady.
„Pasažéři Delty zůstali uvězněni a čekali ve frontách celé dny, aby se dostali do svých destinací. Když naši klienti požadovali vrácení peněz, společnost Delta opět nedokázala dostát svým službám,“ sdělil Reuters v e-mailu Joseph Sauder, právní zástupce žalobců.
Zrušené lety způsobila chybná aktualizace softwaru od společnosti Crowdstrike, která se zabývá kybernetickou bezpečností. Chyba vyřadila více než osm milionů počítačů po celém světě a negativně tak ovlivnila chod mnoha společností, které jsou klienty Microsoftu, na jehož systémech vadná aktualizace proběhla.
Zatímco však u mnoha leteckých dopravců došlo k nápravě hned následující den, tak u Delty byly systémy vyřazené několik dní, což vedlo k více než šesti tisícům zrušeným letům. Dopravce vyčíslil ztráty na 350 až 500 milionů dolarů.
Microsoft, Crowdstrike a Delta se od té doby veřejnými prohlášeními hádají o to, kdo je hlavním viníkem celé situace, a kdo by měl poškozené klienty odškodňovat.
Crowdstrike v neděli odmítl tvrzení Delty, že se dopustil hrubé nedbalosti nebo pochybení a jakákoliv odpovědnost je smluvně omezena jen na částku v jednociferných milionech dolarů.
Microsoft zase americkým aerolinkám v úterý vzkázal, že za týdenní výpadek si mohou samy, protože její systémy běží na zastaralé technologii, kvůli čemuž trvala náprava mnohem déle než u konkurentů, uvedl server americké televizní stanice CNN.