Článek
Kiosky budou zatím sloužit cestujícím společností Lufthansa, Air France, KLM, FinnAir, Iberia a také Českých Aerolinií. Nutností je mít elektronickou letenku.
„Cestující, kteří preferují tuto formu odbavení, budou moci využít šestnáct kiosků v Terminále 2 a devět v Terminále 1. Letiště Praha tak udržuje krok s celosvětovým trendem, který umožňuje zvyšování kapacity odbavení cestujících bez dalších investic,“ komentovala mluvčí letiště Eva Krejčí.
Samoodbavovací kiosky poznají pasažéra podle rezervačního kódu, čísla elektronické letenky, zadáním příjmení, jména a cílové destinace cestujícího přes dotykovou obrazovku, pomocí cestovního pasu či platební karty s magnetickým proužkem.
„Úspěšnému použití služby bude napomáhat názorné instruktážní video na horním monitoru odbavovacího kiosku. Během odbavení je cestujícím k dispozici vyškolený personál připravený pomoci s jakýmikoliv potížemi,“ doplnila mluvčí letiště.
Pokud cestující letí se zavazadlem, které je třeba také odbavit, vedle kiosků je pro ně připravena speciální přepážka přímo určená pro zavazadla.