Hlavní obsah

Cestující natočil za jízdy pootevřené dveře vagónu ČD. Je to problém, přiznala firma

Aktualizováno

Nebezpečnou situaci zaznamenal na video jeden ze čtenářů Novinek. Ve vagónu Českých drah na trati z Berlína do Hamburku nebyly za jízdy ve vysoké rychlosti zavřené dveře. Šlo o vlak, který provozují německé Deutsche Bahn. České dráhy přiznaly, že vagón má technické problémy s dveřmi. Loni v létě přitom na Olomoucku zemřelo po vypadnutí z vlaku dítě.

Pootevřené dveře vagónu ČD za jízdyVideo: čtenář Novinek

Článek

„Ve dvou stech kilometrech za hodinu na trati Berlín–Hamburk byly rozbité dveře a hrozilo tím následné vypadnutí. Byl to vlak Českých drah,” napsal čtenář Novinek. Video natočil v úterý 31. ledna. Na záběrech je vidět i blikající červené výstražné světlo.

Loni v červenci na Olomoucku vypadla za jízdy z vlaku tříletá holčička. Nepřežila. Jak k neštěstí došlo a zda dveře správně dovíraly, stále vyšetřuje policie a drážní inspekce. [celá zpráva]

Mluvčí Českých drah (ČD) Petr Šťáhlavský Novinkám potvrdil, že na záběrech je vůz ČD modernizovaný Škodou Transportation, přesněji její dceřinou firmou Pars Nova. „Vagón je náš, ale vlak ne. Jde o vlak Deutsche Bahn obsazený personálem této společnosti. ČD v Německu vlaky neprovozují,” řekl Novinkám.

Dveře se plně neotevřou, argumentuje Škoda

Žádné hlášení z Deutsche Bahn ohledně problémů s dveřmi jeho kolegové z depa zatím neměli, věc prověřují. „Technicky tam nějaké komplikace, problémy s dveřmi, jsou,” přiznal nicméně mluvčí.

Zda mohlo jít o pochybení personálu Deutsche Bahn, nechtěl spekulovat. „Otázka je, co se stalo, nestalo, zda došlo třeba k nějaké nepovolené manipulaci a podobně,“ dodal. Podle jeho informací systém německých drah funguje tak, že vlaky mají mít zamčené a zablokované všechny dveře ještě v nulové rychlosti, než se vlak rozjede.

Personál v těchto případech dveře uzamkne a označí nálepkou, která upozorňuje cestující, že jsou mimo provoz, a že mohou využít ostatní dveře soupravy. „Uzamčené dveře jsou zabezpečené proti otevření a jakékoliv další manipulaci, to znamená, že bezpečnost cestujících zajištěna. Následně je zjištěná závada dveří v depu odstraněna, v případě vozidel nově dodaných vozidel v záruce obvykle servisem dodavatel,” dodal mluvčí ČD.

„V této chvíli nevíme, v jakých provozních podmínkách byl vůz nasazen, ani nemáme k případu žádné další bližší informace. Po jejich obdržení se budeme problémem zabývat. Chceme ale zdůraznit, že vzhledem k použitému typu mechanismu dveří nemůže při vzniku technické závady dojít k tomu, aby se dveře plně otevřely a došlo k přímému ohrožení cestujících,” řekl Novinkám mluvčí Škody Transportation Michal Tobrman.

Související témata:

Výběr článků

Načítám