Hlavní obsah

Cestující kvůli odloženému letu Travel Servicu nocovali na letišti ve Varně

Novinky, bož
Aktualizováno

Cestující charterového letu Travel Servicu z bulharské Varny do polských Katovic strávili noc z úterý na středu na letišti. Podle původních informací cestovní kanceláře Itaka, jejíž cestující měl let přepravit, byla na vině porucha letounu, uvedl server RMF24.pl. Podle mluvčí společnosti Travel Service však za to mohly povětrnostní podmínky, následně posádce vypršela maximální pracovní doba.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Boeing 737 Travel Service

Článek

Na letišti nocovaly zhruba dvě stovky turistů. Podle čtenářky Novinek Šárky Chrapkové mezi nimi byli i Češi. „Mí rodiče stále čekají na letišti Varna v Bulharsku, aby mohli odletět do Katovic,” uvedla.

„Po dvanácti hodinách na letišti je nyní chtějí poslat na hotel, že ani dopoledne neodletí. Spousta Poláků se bouří. Lidé mají málo informací, mezi cestujícími je spousta malých dětí a situace je dost vypjatá,” dodala.

Tabule odletů na letišti ve Varně v 8:30 uváděla, že letadlo odletělo již v 5:16. Ve skutečnosti byli cestující stále na letišti a let byl nakonec o více než 24 hodin odložen.

Totéž serveru RMF24.pl sdělila polská cestující paní Agnieszka. Turisté jsou stále ve Varně navzdory tomu, že odletová tabule vyfocená turisty po osmé hodině ranní místního času hlásila, že letoun odletěl v 5:16.

Firma se hájí počasím

„Charterový let 3Z7003 pro polskou cestovní kancelář z Varny do Katovic byl odložen z důvodu špatných povětrnostních podmínek na předchozím letu, kdy byl letoun z důvodu bouřek odkloněn na jiné letiště a vyčkával na zlepšení počasí,” sdělila Novinkám mluvčí Travel Servicu Vladimíra Dufková.

„Tato skutečnost, kterou letecká společnost nemůže ovlivnit, zapříčinila, že posádce tohoto letu mezitím vypršela letová norma ve službě a bylo zapotřebí pro tento let zajistit posádku náhradní,” dodala.

Cestující podle Chrapkové nakonec později dopoledne dostali informaci, že nový čas odletu bude ve čtvrtek ve 22:25 tamního času (21:25 SELČ). To se však setkalo s nelibostí polských cestujících, kteří se nechtějí přemístit na hotel a zůstávají na letišti.

Dufková doplnila, že pro cestující bylo zajištěno občerstvení smluvního partnera a ubytování na hotelu. „Cestujícím se omlouváme za komplikace a zpoždění,” uzavřela Dufková.

K podobnému případu došlo na začátku července u dvou letů společnosti Travel Service z Kréty do Prahy a do Brna. Celkem 330 cestujících i v tomto případě zůstalo na letišti. [celá zpráva]

Výběr článků

Načítám