Článek
Řada turistů v egyptských destinacích Marsa Alam či Hurghada, jimž byly zrušeny odlety, neměla ani náhradní ubytování a z hotelů, kde bydleli během dovolené, se musela vystěhovat. Cestující uvedli, že cestovní kancelář nemá letadlo, které by je do Česka dopravilo, a nezajistila jim žádné náhradní ubytování. Stěžují si na komunikaci s cestovní kanceláří, která jim neposkytuje informace.
Problémy neměli jen klienti v Egyptě; byly zrušeny i odlety do Egypta z Prahy. Podle informací ze stránek pražského letiště se to týkalo letů dnes v 19:20 a zítra v 7:00.
Tiskový mluvčí Blue Style Jan Kadeřábek Novinkám přislíbil vyjádření po třetí hodině odpolední, ozval se ale až po šesté hodině v podvečer, že se problém podařilo vyřešit. Pro klienty doletí stroje společnosti Smartwings. „Dnes ve 22:30 vypravujeme na žádost CK Blue Style z Prahy do Marsa Alam letadlo, přičemž i v nejbližších dnech budou pro CK Blue Style do Egypta vypraveny i další lety,“ uvedla mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková.
Společnost Blue Style uvedla, že okamžitě ukončila spolupráci se svým dosavadním dopravcem, který měl na starosti lety z Egypta. „Důvodem pro ukončení spolupráce byly opakované problémy s kvalitou a spolehlivostí poskytovaných služeb ze strany Skyline Express Airlines a liknavý přístup k jejich řešení, včetně vyhýbání se smluvním závazkům a povinnostem dle tuzemských i mezinárodních předpisů,“ uvedl Kadeřábek.
„Všem našim klientům se za způsobené potíže omlouváme,“ dodal s tím, že všem v Egyptě zajistili náhradní ubytování a občerstvení.
Čekali lidé z Ostravy, Prahy i Brna
Problémy svých rodičů s návratem ze zájezdu v egyptském Marsa Alam vylíčila Novinkám paní Nela Mertová z Ostravy.
„Dnes měli odlétat domů. Avšak to se nestalo. Let jim byl zrušen. Momentálně je situace taková, že nevědí, kdy se vrátí domů. Spolu s nimi jsou tam další lidé, kteří se měli dnes také vracet. Když jsem se mamky zeptala, kolik lidí tam takto čeká, tak mi řekla, že plný autobus. Lidé z Ostravy, Prahy i Brna,“ uvedla paní Nela.

Když její matka volala do cestovní kanceláře ohledně informací, kdy budou moci odletět domů, tak nikdo nevěděl. „Neví to delegát a nevědí to ani na letišti, kam jsem volala. V tuto chvíli je situace taková, že jim let byl již čtyřikrát zrušen a že prý prostě pro ně nemají letadlo, které by je dopravilo zpět do ČR,“ dodala.
„Před pár minutami mi mamka poslala zprávu, že jakmile opustí pokoj, zůstanou úplně bezprizorní. Ani nevědí, jestli je odvezou na letiště, kdy to bude a jak dlouho popřípadě budou muset čekat tam. Cestovní kancelář jim nezařídila ani náhradní dočasné ubytování, ani stravu a prostě jen tvrdí, že nic neví. A lidé tam čekají bez jakékoliv informace a vůbec netuší, co tam s nimi bude,“ dodala.
Čtyřikrát zrušený let
V e-mailu napsal redakci další čtenář, pan Josef, o čtyřikrát zrušeném letu CK Blue Style z Hurghady. „Lidé čekají na odlet a stále nevědí, kdy odletí,“ uvedl.
Po telefonu se redakci ozvala i žena, jejíž dcera je v Hurghadě s přítelem. I ona si stěžovala, že odlet se už několikrát odložil a cestovní kancelář jí odmítla říci důvod, protože „není objednavatelem zájezdu“. Důvod ale nezná ani její dcera.
Do Marsa Alam klienti letěli s ukrajinskou aerolinkou Skyline. Na tohoto dopravce si klienti Blue Style stěžovali již dříve.
Podle informací rodičů paní Nely měla ukrajinská společnost pro Blue Style létat jen do konce března. Náhradní let měla zajistit španělská aerolinka, ta jej ale několikrát zrušila.
V dalším e-mailu Novinkám nespokojená klientka Markéta líčí, jak jim před půlnocí přišla SMS o změně letu na 07:40 hodin, bez data, ovšem delegát nebyl k zastižení až do devíti ráno. Pak se čas odletu ještě měnil znovu.
Lidi štve nedostatek informací
„Cestovní kancelář klame. Ví moc dobře, že let nebude ani tento. Mám s sebou dvě děti, které strávily celé dopoledne v lobby v očekávání, že poletí domů, mladší syn je těžký astmatik který musí brát pravidelně léky. Delegát nám není schopen říct, zdali opravdu odletíme, náhradní ubytování neřeší,“ dodala.
„Zatím máme náramky od hotelu a můžeme se najíst. Kdy nám je vezmou, nikdo neví. Kde budou děti po devíti hodinách čekání spát nebo kam si lehnou, nikdo neřeší,“ popsala.
Na sociální síti Facebook je pod profilem Blue Style diskuze, kde také další cestující líčí, že od půlnoci čeká marně na odlet a nemůže se dovolat na dispečink. Uvádí, že informace o odletu zjišťuje od pátku a dosud jí nikdo neřekl, kdy odletí. Neustále jí chodí pokyny s různými časy. CK se jí v odpovědi omlouvá, že došlo ke změně letového řádu.