Článek
Ve středu dopravce představil na trati mezi Benešovem a Vlašimí první z těchto bezbariérových vlaků, takzvané RegioSpidery. Jejich datum výroby padá do let 1997 a 1998, ale ve srovnání s nynějšími třeba i padesátiletými vlaky jsou to pořád mladíci.
Cestující podle vedení kraje dlouhodobě volají po modernějších a pohodlnějších vlacích, a právě proto se pokračuje v postupné obnově vozového parku i touto cestou. „RegioSpidery sice nejsou zcela nové, protože nové soupravy této velikosti se v Evropě pro neelektrifikované tratě nevyrábějí, ale prošly modernizací, která jim umožní nabídnout vyšší komfort a spolehlivost na méně vytížených tratích, kde dlouhá léta jezdily zastaralé motorové vozy,“ hodnotil nasazení vlaků Českými drahami radní pro oblast dopravy Petr Borecký (STAN).

Vlaky z Německa se po modernizaci ještě hodí na české regionální dráhy. Jezdit budou na Benešovsku.
Náhradníci starých motoráků mají bezbariérový přístup a nabízejí lepší vybavení a větší komfort. Vozy jsou vybavené klimatizací, připojením k Wi-Fi nebo USB portům na dobíjení. Kromě toho jsou připravené zapojit se do centrálního zabezpečovacího systému.
V první fázi do konce ledna 2026 zamíří na koleje celkem devět vozů, které budou obsluhovat spoje z Benešova u Prahy do Vlašimi, Sedlčan a Tábora. „Vzhledem ke své kapacitě aktuálně představují prakticky jedinou moderní náhradu už letitých motoráků řady 810 a starších jednotek RegioNova,“ potvrdil předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
České dráhy postupně v průběhu následujících dvou let nasadí celkem 34 motorových vozů RegioSpider na méně vytížené tratě především na východě kraje, kromě Benešovska vyrazí další vozidla v následujícím období na tratě na Nymbursku a Kolínsku. Už tři desítky těchto vlaků na regionálních tratích jezdí a další budou přibývat. Maximální rychlost těchto motorových vozů je 120 km/h a kapacita se pohybuje podle provedení kolem 70 míst k sezení.