Článek
Segment osobní dopravy dosáhl meziročního růstu výnosů o 1,7 miliardy a realizoval zisk před zdaněním ve výši 1,1 miliardy korun, což je meziroční nárůst o téměř 800 milionů Kč. České dráhy přičítají tento výsledek mimo jiné tomu, že pokračují v modernizaci vlakových souprav.
„Tam, kde jsme nasadili nové soupravy, roste poptávka po cestování a tržby z osobní dopravy,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Zkvalitnění služeb se podle něj odrazilo v mezinárodní dopravě, kde se tržby meziročně zvýšily o 16 milionů korun. Zájem vzbudila nová linka k Baltskému moři, kterou České dráhy provozují s polským dopravcem, a vlaky Berliner už kompletně obsluhují nejnovější soupravy ComfortJet.
Segment nákladní dopravy ČD Cargo vykázal v prvním pololetí roku 2025 ztrátu před zdaněním 931 milionů korun. „Výsledek odráží probíhající transformaci společnosti jako důsledku pokračujícího poklesu přepravních výkonů. Společnost už od loňska cíleně přizpůsobuje své kapacity novým podmínkám na českém i evropském železničním trhu,“ uvedly České dráhy.
Vlaky ČD Cargo přepravily 26,4 milionu tun zboží, což představuje meziroční nárůst v absolutním objemu, avšak při poklesu přepravních výkonů. Společnost dokázala růst v segmentech kombinované dopravy, přeprav pro automobilový průmysl a dopravy pohonných hmot.
„V rámci Skupiny ČD Cargo se podařilo výrazně navýšit objemy přeprav kontejnerů v Německu a rozvoj mezinárodních přeprav tak i nadále zůstává základním pilířem strategie,“ doplnily dráhy.
Za celý loňský rok loni vykázala tato železniční společnost čistý zisk 1,3 miliardy korun, což bylo meziročně o 66 procent méně. Nákladní doprava skončila ve ztrátě 945 milionů korun.