Článek
„Situace v České republice je nadále velmi složitá a udržet výrobu je pro průmyslové firmy i jejich zaměstnance na prvním místě,“ uvedl prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar.
Wojnar se zároveň obává úplného vypnutí ekonomiky v souvislosti se zhoršující se epidemiologickou situací. „Nyní by to navíc bylo velmi nešťastné, vývoj výroby vozidel v Česku odráží pozvolné oživení poptávky po nových automobilech v EU i v dalších částech světa. Také dodavatelé dohánějí, co se dá, když zahraniční automobilky plní odložené objednávky z první poloviny roku,“ upřesnil.
V samotném září automobilky v Česku vyrobily 119 722 osobních aut, což je o 4,5 procenta méně než před rokem. Automobilka Škoda Auto zaznamenala dokonce meziroční růst výroby o 2,5 procenta. Za celých devět měsíců nicméně vyrobila stále o 20,3 procenta méně než před rokem.
Kolínská Toyota plní plán na výrobu Yarisu s nejasným výsledkem
Kolínská automobilka TPCA (Toyota Peugeot Citroën) měla v září dvoutýdenní odstávku kvůli instalaci nových zařízení v souvislosti s rozšířením výroby.
Nošovický Hyundai v září vyrobil 26 400 vozů, což je meziročně o 12,2 procenta méně. Od začátku roku z jeho linek vyjelo 163 440 automobilů. To je o 30,5 procenta méně než ve stejném období loňského roku.
Automobilový průmysl tvoří téměř 10 procent českého HDP a zaměstnává zhruba 180 tisíc lidí. Nejprve jej na začátku roku zasáhlo přerušení globálních dodavatelských řetězců kvůli počínající pandemii v Asii. Následně na něj dopadlo jednak rapidní snížení poptávky, jednak nucené přerušení výroby, když se pandemie dostala do Evropy.