Hlavní obsah

Česko zůstává rájem ojetých kombíků

Zatímco prodej nových automobilů je doménou SUV s podílem téměř 50 procent, inzerci ojetin jednoznačně kralují kombíky. Jejich podíl se drží na hranici 30 procent ze všech inzerovaných nabídek, zatímco ojetá SUV si připisují 23 procent.

Foto: Profimedia.cz

Nejpopulárnější ojetý kombík je Škoda Octavia Combi III

Článek

Nejčastěji se v nabídce ojetin v provedení kombi objevují modely Škoda Octavia a Superb. Z dalších značek jsou oblíbená kombi Volkswagen Passat nebo Hyundai i30.

Kombíky jsou letos nejčastěji inzerované za 225 tisíc korun s nájezdem 168 tisíc kilometrů a stářím deset let.

Například na inzertním portálu Sauto.cz je podíl kombi ještě vyšší. Na všech nových inzerátech v kategorii osobní vozy byl v prvním čtvrtletí jejich podíl přibližně 31,5 procenta. Proti loňskému roku se tak hodnota nezměnila. Na druhém místě se k nim přibližují vozy SUV, jejichž podíl meziročně vzrostl o 1,9 procentního bodu na 24,9 procenta.

Elektromobilů v nabídce bazarů přibylo, ale pořád jich je jen zlomek

Ekonomika

Průměrná cena osobních vozů s karoserií typu kombi inzerovaných na portálu Sauto.cz v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostla o 12,5 procenta na 419 tisíc korun. Proti průměru trhu zde lidé inzerují o něco zachovalejší a dražší ojetiny.

„Češi mají přirozený cit pro výhodný poměr ceny a nabízené hodnoty. Proto není divu, že milují kombíky,“ komentoval Marek Knieža z TipCars.com.

Druhou nejsilnější kategorií jsou vozy SUV. Ty měly ještě před pěti lety podíl kolem 15 procent, ale poslední dva roky se drží na hodnotě 23 procent. Třetí místo mezi ojetinami tvoří s 21 procenty karoserie typu hatchback.

Na trhu nových vozů je situace jiná, jasný náskok tam v prodejích mají SUV. Ke konci minulého roku se podle údajů Svazu dovozců automobilů jednalo o 45 procent, k letošnímu dubnu pak číslo stouplo o dva procentní body na 47 procent. Kombíky jsou u nových aut zastoupeny z pětiny, hatchbacky mají zhruba 17 procent.

Podle prodejců popularitě vozů kombi v Česku nahrává hluboce zakořeněná kultura chataření, zahrádkaření a turistiky.

Jedničkou mezi kombíky je „trojka“

Nejpopulárnějším modelům kombi vévodí domácí modely. Jedničkou je Octavia Combi třetí generace s podílem osm procent a průměrnou cenou 300 tisíc korun. Nejlevnější octavie přitom začínají na poloviční částce, tedy kolem 150 tisíc. Druhé místo v inzerci patří Superbu Combi třetí generace s pětiprocentním podílem a průměrnou cenou 670 tisíc korun. Skromnějším zájemcům stačí na vlajkovou loď značky Škoda zhruba čtvrt milionu. Zhruba čtyřprocentní zastoupení v nabídce ojetých kombíků má čtvrtá generace octavie. Průměrná cena odpovídá superbu, nejlevnější kusy se ovšem pohybují pod 400 tisíci korunami.

Pořadí bez mladoboleslavských modelů by ovládla dvojice kombíků Hyundai i30 třetí generace a Volkswagen Passat. Zatímco korejský rodák z českých Nošovic má průměrnou cenu 390 tisíc, „německý Superb“ je o 100 tisíc výše. Následuje VW Golf, na kterého by si měl kupující nachystat zhruba 300 tisíc. Pokud se spokojí s modely z dřívějších roků produkce a vyšším nájezdem, stačit mu může i 150 tisíc korun.

V prodejích sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna letos podle ředitele Petra Vaněčka těsně vedou hatchbacky, karoserie kombi je hned za nimi s podílem 26 procent. Nejprodávanější jsou Škoda Octavia a Fabia, za kterými následuje Volkswagen Passat.

Nebezpečí na silnicích. Češi jezdí ve stále starších ojetinách

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám