Hlavní obsah

České letouny L-410 chce majitel firmy vyrábět v Rusku

Výroba letadel pro regionální dopravu L-410 v Rusku by mohla začít v roce 2020. V sibiřském Tomsku to ve středu prohlásil Andrej Kozicyn, generální ředitel Uralského těžebního a hutního závodu (UGMK), který je vlastníkem společnosti Aircraft Industries, výrobce letadel v Kunovicích na jihovýchodě Moravy.

Foto: Aleš Fuksa, Právo

Prototyp modernizovaného dopravního letounu L-410 NG

Článek

Lokalizace výroby českých letadel se má podle Kozicyna ujmout firma Uralský závod civilního letectví (UZGA) ve spolupráci s UGMK. Část letounů by se údajně měla vyrábět už napřesrok.

Zda bude výroba letadel do Ruska přenesena, nebo bude spuštěna souběžně s produkcí v Česku, z Kozicynových slov nevyplývá. Šéf uralského koncernu nicméně řekl, že stroje vyráběné v Rusku by měly být určeny pro trh v Rusku a v sousedních státech.

Podle generální ředitelky Aircraft Industries Ilony Plškové by byl přesun továrny z Kunovic do Ruska nákladný. „Myslím si, že naši majitelé vědí, že je tady potenciál v lidském faktoru. Naši lidé jsou šikovní a mají obrovské zkušenosti, což je naše doména," řekla.

Letoun L 410 NG kunovické firmy Aircraft IndustriesVideo: Aleš Fuksa, Právo

Aircraft Industries je největším výrobcem civilní letecké techniky v ČR, zaměstnává kolem tisícovky lidí. Nosným programem firmy je právě malý dopravní letoun L-410 dodávaný do mnoha zemí, především do Ruska. L-410 byl vyvinut v druhé polovině 60. let, mezitím byl několikrát modernizován.

Společnost UZGA chce podle ruské agentury TASS investovat do projektu výroby českých letounů v Rusku 1,2 miliardy rublů (460 miliónů korun) během příštích dvou let. Na letišti Uktus v Jekatěrinburgu má vyrůst řada nových výrobních objektů, letiště má projít modernizací a další náklady si podle TASS vyžádá vyškolení personálu a certifikace lokalizovaných strojů pro ruský trh.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám