Hlavní obsah

České dráhy prodaly Pentě pozemky u Masarykova nádraží za čtvrt miliardy

Developerská společnost Penta Real Estate koupila od Českých drah dlouhodobě nevyužívané pozemky na Florenci v sousedství pražské magistrály za nejméně 244 milionů korun. Cena se může ještě navýšit po změnách územního plánu. ČD peníze využijí na investice do nových vlaků a služeb.

Foto: Penta Real Estate

Vizualizace nové podoby Masarykova nádraží

Článek

Na pozemcích bude Penta pokračovat ve výstavbě nové čtvrti v okolí své nově otevřené kancelářské budovy Masaryčka. Penta na konci letošního října koupila také firmu ČSAD Praha Holding, která vlastní autobusové nádraží Florenc a přilehlé pozemky.

„Nedávno jsme dokončili první fázi výstavby v okolí Masaryčky. Rádi bychom stavěli dál směrem k Florenci v intencích urbanistické soutěže z roku 2021, a propojili tak centrum města s Karlínem. Díky nákupu pozemků můžeme nyní dokončit jednání s městem o změně územního plánu pro tuto lokalitu ,“ uvedl ředitel pro komerční výstavbu společnosti Penta Real Estate Pavel Streblov.

Zároveň dodal, že velká část koupených pozemků se po vybudování ulic a veřejných prostor stane majetkem města.

Projekt Zahy Hadid na Masaryčce budí emoce. Má o metr převýšit starou Prahu

Domácí

Část pozemků, na kterých v současnosti vzniklo komerční centrum podle architektonického návrhu architektky iráckého původu Zahy Hadid, prodaly dráhy Pentě už v roce 2016. Tehdy šlo o převod zhruba hektarového pozemku za 235 milionů korun.

Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec považuje vyjednané podmínky za výhodné. Zároveň podle něj dráhy nebudou muset platit náklady na úpravy pozemků, které souvisejí například s přemostěním metra nebo s archeologickým průzkumem lokality. Ty bude zajišťovat Penta.

Peníze získané za prodej pozemků využijí České dráhy pro další rozšiřování a modernizaci vozidlového parku a zkvalitňování služeb pro zákazníky. „To je priorita, na kterou se chceme soustředit. I proto nevyužité pozemky prodáváme a nevystupujeme v roli developera. Jen letos do regionů putují desítky nových vlaků a příští rok nasadíme na dálkové trasy nejnovější soupravy ComfortJet,“ řekl Krapinec.

Projednávání změny územního plánu trvá již několik let. Pražský magistrát se s Pentou již dříve dohodl, že v nové zástavbě bude minimálně 40 procent bytů, kterých je ve městě dlouhodobě nedostatek. Cílem je proměnit neprůchozí uzavřenou oblast v živou městskou čtvrť propojující Florenc, Karlín a Žižkov. Očekává se, že projednání změny územního plánu bude dokončeno v roce 2024.

Tornáda se řítí do šrotu. České dráhy vyřazují desítky starších vlaků

Ekonomika

Archeologové našli v hromadných hrobech v pražském Karlíně kosti stovek vojáků

Domácí

Výběr článků

Načítám