Článek
Jak uvedla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová, od prosince 2014 začnou tyto modré lokomotivy pravidelně jezdit se sedmi soupravami Railjet, konkrétně z rakouského Štýrského Hradce přes Vídeň a Brno do Prahy.
„V současnosti jsou vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah, část vozů je již ve fázi konečné montáže a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé a třetí soupravy. První zkušební jízdy se plánují již v polovině příštího roku,“ doplnila Šubová.
První elektrické vysokorychlostní lokomotivy Taurus byly uvedeny do provozu před 14 lety. V Česku jsou pravidelně k vidění od 14. prosince 2008.
Lokomotiva řady ES64U4 společnosti Siemens je držitelkou světového rychlostního rekordu. Získala jej v září 2006, když se hnala rychlostí 357 km/hod. Běžná rychlost taurusů činí 230 km/hod., což je pro české železnice naprosto dostačující. Maximální rychlost je zde totiž 160 km/hod.
Railjety zakoupené ČD a vyráběné společností Siemens se budou skládat ze sedmi vozů a nabídnou 442 míst k sezení – pět vozů 2. třídy s 384 místy, restaurační vůz a řídicí vůz s business class se šesti místy a s 1. třídou o 42 místech. Soupravy ČD Railjet budou mít restauraci a k dispozici bude také wi-fi. V nabídce se počítá i s přepravou jízdních kol a úplnou novinkou na českých tratích se stane dětské kino.