Článek
Lokomotivy vybavené zabezpečovačem ETCS mohou jezdit rychlostí až 230 kilometrů za hodinu a jsou uzpůsobeny pro použití v módu push-pull, kdy nemusí být v čele vlaku, ale mohou být strojvedoucím ovládány z řídícího vozu. To zásadně zrychluje obraty souprav v koncových stanicích.
„Nasadíme je společně s 20 netrakčními jednotkami ComfortJet (obchodní název ČD pro nové netrakční jednotky z platformy Viaggio Comfort; pozn. red.) a můžou jezdit i s českými railjety,“ uvedl k nákupu lokomotiv náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Do čela Českých drah usedne dosavadní šéf ČD-Telematika Krapinec
ČD již provozují 18 vectronů a další využívá dceřiná společnost ČD Cargo v rámci nákladní přepravy. Součástí smlouvy je i plný servis po dobu 15 let.
Lokomotivy by se měly primárně objevit na tratích Praha–Berlín–Hamburk, Praha–Vídeň–Graz, případně Praha–Budapešť.