Článek
„Leo Express dlouhodobě jedná o vstupu strategického partnera, který by umožnil další růst úspěšného projektu,” uvedl na dotaz Novinek mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.
Společnost podle Sedlaříka jedná s více zájemci. „Vzhledem ke smlouvám o mlčenlivosti je nemůžeme blíže komentovat,” dodal.
„Jako obchodní společnost podobné spekulace nikdy nekomentujeme. Obecně lze ale říct, že sledujeme dění na trhu a pokud najdeme příležitost pro další rozvoj našeho byznysu, zlepšení a rozšíření služeb, budeme se o takovou možnost zajímat,” sdělil Novinkám mluvčí Českých drah Radek Joklík.
Leo Express bude jezdit mezi Stuttgartem a Berlínem, vzkřísí oranžové vlaky
České dráhy se podle něj zajímají i o příležitosti mimo železniční dopravu, například v oblasti autobusové přepravy, případně také o možný vstup na zahraniční trh prostřednictví zahraničního přepravce.
Leo Express je přitom aktivní na polském trhu a v Německu převzal krachujícího vlakového dopravce Locomore. Provozuje i autobusovou přepravu v návaznosti na své vlakové spoje.
„Každé takové obchodní rozhodnutí musí být vždy podrobeno důsledné analýze, bude v souladu s firemní strategií, bude pro České dráhy výhodné a ve finále ho budou schvalovat nejvyšší orgány společnosti,” uzavřel Joklík.
Někteří členové představenstva ČD o tom nevědí
Týdeník Hrot uvedl, že podle jeho zdrojů České dráhy zřídily speciální tým kvůli integraci obou přepravců.
Část členů představenstva přitom podle týdeníku o probíhajících jednáních neví, měl by o nich však vědět ministr dopravy Karel Havlíček. Právě prostřednictvím ministerstva dopravy totiž stát vlastní stoprocentní podíl v Českých drahách.
Konkurence na železnici přinese kvalitnější a levnější služby, vyplývá z ankety
Jako výhodu Leo Expressu týdeník uvádí bonitní klientelu, na kterou národní dopravce sám nedosáhl. Server Zdopravy nicméně poznamenal, že i když Leo Express získal smlouvu závazkovou dopravu v Pardubickém kraji, jezdí tam s pronajatými motorovými vlaky. Nevlastní už ani své elektrické vozy Stadler Flirt, které patří bance.
V čele představenstva Leo Expressu na konci loňského roku nahradil zakladatele Leoše Novotného jeho otec Leoš Novotný starší. Výkonného šéfa Petera Köhlera pak v lednu vystřídal Pavel Spilka. Peter Köhler přitom nadále zůstal v Leo Express a jedním z jeho úkolů měla být příprava vstupu strategického partnera.
O možném vstupu Českých drah do Leo Expressu se hovořilo již před dvěma lety. Tehdy se však společnosti nakonec nedohodly.