Hlavní obsah

České dráhy dostaly první modernizované vagóny pro linku do Hamburku

Novinky, tov

České dráhy (ČD) dostaly první tři modernizované vagóny pro mezistátní linku Praha-Berlín-Hamburk. Celkem 93 vozů má pro ČD zmodernizovat šumperská Pars nova patřící do skupiny Škoda Transportation, uvedly ČD v tiskové zprávě. Většina vozů bude sloužit na lince do Hamburku, část z nich ale dráhy nasadí i na jiné vlaky, dodal mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Foto: ČD

Interiér první třídy

Článek

Trojice vozů, vagóny určené pro první a druhou třídu a rovněž restaurační vůz, mají nový interiér, výkonnější klimatizaci a jsou modernizovány na jízdu až 200kilometrovou rychlostí, uvedly České dráhy.

„Nové jsou například sedačky v 1. třídě nebo USB zásuvky pro napájení elektroniky. Další části, jako například obložení interiérů nebo sedačky ve 2. třídě, prošly revitalizací,” doplnil generální ředitel Škody Transportastion Tomáš Ignačák. Osobám zrakově nebo sluchově postiženým pak má v orientaci a hledání správného místa pomoci nový elektronický rezervační systém.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Foto: ČD

Zásuvky v první třídě

Klimatizace má nyní zvládat i vyšší teploty, než které byly dosud ve středoevropském prostředí obvyklé – což byl donedávna problém právě letošního léta.

Vozy první třídy jsou velkoprostorové pro 58 cestujících. Nově jsou v nich osazeny sedačky s čalouněním v černé kůži. Vozy druhé třídy jsou oddílové. Nově bude v oddílech koberec, který se obvykle ve vozech druhé třídy nepoužívá. Wi-Fi a zásuvky jsou v obou třídách.

Foto: ČD

Vůz druhé třídy při pohledu zvenčí. Tento vůz je oddílový, oproti minulosti přibyly koberce. Vozy první třídy jsou velkoprostorové pro 58 cestujících.

Zakázku na modernizaci celkem 71 osobních vozů tří typů v hodnotě 570 miliónů korun získal podnik Pars Nova letos v březnu. Na dalších 550 miliónů korun vyjde modernizace 22 vozidel původně Rakouských drah (ÖBB).

Velká část z nich má projít přestavbou, kdy bude původní uspořádání do jednotlivých kupé přestavěno na velkoprostorový oddíl s místy pro cestující na vozíku nebo pro jízdní kola.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám